آذربایجانی، مسعود (1387). روانشناسی دین. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
آقا پیروز، علی و همکاران (1385). مدیریت در اسلام. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ابن بابویه، محمد بن علی (1385). من لا یحضره الفقیه. ترجمه علی اکبر غفاری. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
امیری، علی نقی؛ عابدی جعفری، حسن (1392). مدیریت اسلامی: رویکردها. تهران: سمت.
انجم شعاع، آذر (1387). نقش مساجد ایران پس از انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ دینی و انقلابی: چالشها و چارهها. پایان نامه سطح سه. قم: مرکز حوزههای علمیه خواهران.
رضایی بیرجندی، علی (1382). جایگاه مسجد در فرهنگ اسلامی. تهران: مؤسسه فرهنگی ثقلین.
زند وکیلی، مهدی (1383). مردم شناسی فرهنگی. قم: نشر زمزم هدایت.
ساروخانی، باقر (1383). دلفای کیفی ابزار پژوهش در علوم اجتماعی. مجله مطالعات زنان. س2. ش4: 85 تا 122.
سلیمی، علی؛ داوری، محمد (1386). جامعه شناسی کجروی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
شاکری، سید رضا؛ محمدی، حیدر (1381). حدیث مسجد. تهران: ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد.
شجاعی زند، علیرضا (1384). مدلی برای سنجش دینداری در ایران. مجله جامعه شناسی ایران. دوره 6. ش1: 34 تا 66.
طباطبایی، سید محمد حسین (1370). تفسیر المیزان. چ چهارم. ج 18. ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی. تهران: کانون انتشارات محمدی.
ظهوری، بهاره (1388). بررسی تأثیر ابعاد ارزشی بازاریابی رابطهمند بر وفاداری مشتری به برند گوشیهای تلفن همراه. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت. دانشگاه تهران.
عابدی جعفری، حسن و همکاران (1385). طراحی مدل مطلوب کارکرد و مدیریت مساجد در قالب یک سازمان داوطلبانه مذهبی. فروغ مسجد 4. تهران: مؤسسه فرهنگی ثقلین.
عابدی جعفری، حسن؛ معصومی مهر، حمیدرضا (1392). مدیریت اسلامی (مدلها و موانع تحقق آن در جامعه و سازمانها). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
عباسی، رسول (1389). تدوین الگوی مدیریت اثربخش نهادهای دینی، مطالعه موردی مسجد. رساله دکتری. دانشگاه تهران.
عباسی، رسول (1391). الگوی مدیریت اثربخش مسجد. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
قرائتی، محسن (1385). تفسیر نور. تهران: دفتر نشر مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
قلی پور، آرین (1386). مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی). تهران: انتشارات سمت.
کریتنر، رابرت؛ آنجلو، کینیکی (1386). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه علی اکبر فرهنگی و حسین صفرزاده. تهران: پیام پویا.
کیاکجوری، داود (1387). سنجش عوامل ساختاری الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی در بخش تعاون. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران. س3. ش12: 3 ـ 25.
کیوی، ریمون؛ کامپنهود، لوک وان (1388). روش تحقیق در علوم اجتماعی. ترجمه عبدالحسین نیک گهر. تهران: نشر توتیا.
کاوسی، سید محمد رضا؛ سقایی، عباس (1384). روشهای اندازهگیری رضایت مشتری. چ دوم. تهران: نشر سبزان.
مرکز رسیدگی به امور مساجد (1385). فروغ مسجد (مجموعه مقالات برگزیده سومین همایش بین المللی هفته جهانی گرامیداشت مساجد). تهران: مؤسسه فرهنگی ثقلین. ش 2، 3، 4 و 5.
مرکز رسیدگی به امور مساجد (1386). مدیریت مسجد. قم: انتشارات ثقلین.
مسعودی، مصطفی (1388). ارزیابی رضایتمندی مشتری از کانالهای ارتباط با مشتری در شرکت ایران خودرو و تعیین رابطه آن با سطح وفاداری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
مصباح یزدی، محمد تقی (1377). آموزش عقاید. ج 3. تهران: نشر بینالملل سازمان تبلیغات اسلامی.
موسوی خمینی، روح الله (1385). صحیفه نور. ج دوازدهم. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).
موظف رستمی، محمد علی (1387). روشهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و نماز جماعت. کرج: نشر پرهیب.
نوبهار، رحیم (1386). مسجد نمونه. تهران : انتشارات ستاد اقامه نماز.
هرسی، پال؛ کنت، بلانچارد (1385). مدیریت رفتار سازمانی: کاربرد منابع انسانی. ترجمه علی علاقه بند. تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر.