TY - JOUR ID - 201835 TI - مفهوم‌سازی پیامدهای کیفیت مطلوب خدمات در مساجد JO - مدیریت اسلامی JA - IM LA - fa SN - 2251-6980 AU - عباسی, رسول AU - طالقانی, غلامرضا AU - عابدی جعفری, حسن AU - فقیهی, ابوالحسن AD - نویسنده مسئول: استادیار دانشگاه حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) AD - دانشیار دانشگاه تهران AD - استادیار بازنشسته دانشگاه تهران AD - استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی (ره) Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 23 IS - 4 SP - 12 EP - 44 KW - مدیریت اسلامی KW - مدیریت مسجد KW - کیفیت خدمات مسجد KW - جذب مخاطب KW - هدایت و تعالی DO - N2 - جذب مخاطب و هدایت و تعالی دو بعد اصلی است که پیامد یا اثر کیفیت خدمات در نهاد دینی مسجد را شکل می‌دهد. این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفه‌ها و شاخصهای دو بعدی صورت گرفته است که بخش پیامدها، سامانه مدیریت اثربخش مسجد را تشکیل می­دهد. روش طراحی الگوی مفهومی در این پژوهش، مفهوم‌سازی عملی منفرد است. از روش دلفی برای تأیید الگوی طراحی شده استفاده شده است. گردآوری اطلاعات از منابع مختلف علمی و دینی صورت گرفته است. در این پژوهش، جذب مخاطب به دو مؤلفه رشد حضور و وفاداری و هدایت و تعالی نیز به مؤلفه­های احساسی ـ عاطفی، شناختی ـ عقیدتی و رفتاری تجزیه شده است. طبق نظر خبرگان و با کمک آزمون رتبه­ای فریدمن مشخص شد که هدایت و تعالی اهمیت بیشتری از جذب مخاطب دارد و در بعد جذب مخاطب، مؤلفه رشد حضور از اهمیت بیشتر و در بعد هدایت و تعالی، مؤلفه احساسی ـ عاطفی از اهمیت بیشتری برخوردار است. مؤلفه‌های شناختی ـ عقیدتی و رفتاری در درجات بعدی اهمیت قرار دارد. UR - https://im.ihu.ac.ir/article_201835.html L1 - https://im.ihu.ac.ir/article_201835_c61244522b01930b811c0c6fecc98441.pdf ER -