نهجالبلاغه (1384)، ترجمه محمد دشتی، قم: موسسه فرهنگی پژوهشهای امیرالمؤمنین (ع).
نهجالبلاغه (1386)، ترجمه آیتالله مکارم شیرازی، تهران: دارلکتب الاسلامیه.
بابائی طلاتپه، محمدباقر (1399)، مبانی و اصول مدیریت عملکرد از منظر آیات و روایات، تهران: دانشگاه جامع امام حسین (ع).
حاجی حسینی، محسن؛ جهانیان، رمضان و ایراننژاد، پریسا (1398)، طراحی مدل مدیریت عملکرد اعضای هیأت علمی بر اساس مؤلفههای سرمایه فکری. فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 10، ش40 : 108–147.
حسنی، مجید؛ آذر، عادل؛ شهرابی، جمال و مقبل، عباس (1395)، پویاشناسی تأثیر رهیافتهای مدیریتی بر شکلگیری و تبیین مدلهای مدیریت عملکرد. نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا، دوره 15، ش 48: 127–142.
رفیع زاده، علاءالدین و میر سپاسی، ناصر (1396)، طراحی مدل مدیریت عملکرد با تأکید بر آموزش عالی. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، دوره 7، ش17: 33–55.
زارعی، بهروز و زارعی، عظیم (1386)، پارادیمهای تئوریک تبیینکننده شکلگیری ارتباطات بین سازمانی. نشریه دانش مدیریت، دور 20، ش 78: 45–62.
سید نقوی، میرعلی و فرهادی، علی (1395)، ارزیابی عملکرد سازمانی از منظر نهجالبلاغه. پژوهشنامه نهجالبلاغه، دوره 4، ش 15: 21–39.
طالقانی، محمد؛ اسدزاده منجیلی، سحر و مهدی زاده، مهران (1398)، تبیین اثرات به کارگیری سبکهای رهبری پدرسالارانه و اصیل در سازمانهای دولتی و غیردولتی؛ مبتنی بر مقایسه تطبیقی. مجله توانمندسازی سرمایه انسانی، دوره 2، ش 2:127-144.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390)، تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، دوره 5، ش 2: 151–198.
قرائیمقدم، امانالله (1375)، مدیریت آموزشی، تهران: ابجد.
محمدی، محمد و شریفزاده، فتاح (1396)، طراحی الگوی مدیریت عملکرد با رویکرد توسعه منابع انسانی در بخش دولتی. آموزش و توسعه منابع انسانی، دوره 4، ش 15: 133–159.
مهدی زاده، مهران؛ اسد زاده منجیلی، سحر و طالقانی، محمد (1398)، تبیین اثرات بهکارگیری سبکهای رهبری پدرسالارانه و اصیل در سازمانهای دولتی و غیردولتی؛ مبتنی بر مقایسه تطبیقی. مجله توانمندسازی سرمایه انسانی، دوره 2، ش 2: 127-144.
Aguinis, H. (2018). Performance Management, (4th ed). Chicago: Business Press.
Azmi, F. T. (2019). Strategic Human Resource Management. Cambridge: Cambridge University Press.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101.
Cummings, T.Worley, C. (2015). Organization Development & Change (10th edition). Stamford: CENGAGE Learning.
Curry, P., & Zarate, O. (2003). Introducing Machiavelli. United Kingdom: Icon Books Ltd.
Foot, M., hook, C., & Jenkins, A. (2016). Introducing Human Resource Management (7th edition). london: pearson education.
Lee, Q. Y., Townsend, K., & Wilkinson, A. (2020). Frontline managers’ implementation of the formal and informal performance management systems. Personnel Review.
Lin, C.-P., Lin, M.-Z., & Li, Y.-B. (2015). An empirical study on the effect of paternalistic leadership on employees’ voice behaviors –the intermediary role of psychological empowerment. Journal of Interdisciplinary Mathematics, 18(6), 789–810.
Neher, A., & Maley, J. (2019). Improving the effectiveness of the employee performance management process: A managerial values approach. International Journal of Productivity and Performance Management, 69(6), 1129–1152.
Noe, R., Hollenbec, J., Gerhart, B., & Wright, P. (2017). Human Resource Management Gainng a competitive advantage (10th ed.). New York,: Mc Graw Hill Education.
Pilbeam, S., & Corbridge, M. (2006). People Resourcing: Contemporary Hrm in Practice, Harlow: Financial Times/Prentice Hall. London: Pearson Education Limited., pp. 604–608.
Rao, T. V. (2016). Performance Management Toward Organizational Excellence (2th edition). india: Sage Publications.
Raj, R. (2012). The Concept of Management by Objectives. Ritu, Inc.
Stone, R. J. (2002). Human Resource Management (4th edition). National Library of Australia.