سخن سردبیر ( مدیریت بحران بر مبنای عذرخواهی به سبک سردار حاجی‌زاده )

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

گروه آموزشی مدیریت دولتی دانشگاه تهران

چکیده

کلمه بحران وقتی به زبان آورده می‌شود، احساس وحشت و ترس همه را فرا می‌گیرد. بحران رویدادی خاص، غیر‌ منتظره، غیر ‌عادی یا مجموعه‌ای از وقایع تعریف‌شده است که سطح زیادی از نبود اطمینان و تهدید یا تهدید ادراک‌شده برای اهداف با اولویت بالای جامعه یا سازمان را ایجاد می‌کند. محققانی همچون: «فینک، ‌1986؛ گوتشکال، 1993؛ لربینگر، 1997؛ میتروف، 1988؛ ری، 1999؛ ویجر و همکاران، 1998؛ ویجر، فروشو، و اولمر، 2003؛ سلنو، 1993» ، بحران را «نقطه عطف غیر ‌منتظره» توصیف می‌کنند که می‌تواند نتیجه منفی یا مثبت داشته باشد. اگرچه وضعیت بحرانی می‌تواند باعث ایجاد اختلال شود، ولی بحران همیشه پدیده‌‌ای مضر نیست. ‌درواقع‌،‌ هنگامی‌که بحران به‌مثابه فرصتی برای یادگیری تلقی شود، می‌تواند سازنده و به‌نفع سازمان یا جامعه باشد .(‌Veil , 2011, p.117)

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Editor's speech (Crisis Management based on an apology in the style of Sardar Hajizadeh)

نویسنده [English]

  • Seyed Mohammad Moghimi
Department of Public Administration, Tehran University
چکیده [English]

When the word crisis is uttered, one feels fear and panic. A crisis is a specific, unexpected, unusual event or set of defined events that creates a high level of lack of confidence and perceived threat or threat to goals with a high priority in society or organization. Researchers such as Fink, 61986; Gشtشskal, 1993; Lerbinger, 1997; Mitroff, 1988; Rey, 1999; Weiger et al., 1998; Unexpectedly, they describe that can have negative or positive results. Although a crisis situation can be disruptive, a crisis is not always harmful. ‌In fact, ‌ When a crisis is seen as an opportunity to learn, it can be constructive and beneficial to the organization or society. (EVeil, 2011, p.117)

کلیدواژه‌ها [English]

  • Management
  • crisis
  • unexpected