آراسته، حمیدرضا؛ جاهد، حسینعلی (1390). رعایت اخلاق در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی: گزینهای برای بهبود رفتارها. فصلنامه نشاء علم، س اول، ش2:. 31 ـ 34.
احمدی، خدابخش (1387). مبحث اخلاقی در مشاوره و روان درمانی. تهران: نشر دانژه.
اله ویسی، گه شین (1390). تحلیل و بررسی جایگاه اخلاق حرفهای تدریس در مراکز دانشگاهی: تأملی بر آراء و دیدگاههای استادان دانشگاه کردستان. اولین همایش بینالمللی مدیریت، آیندهنگری، کارآفرینی و صنعت در آموزش عالی. سنندج. 28 و 29 اردیبهشت.
ایمانیپور، معصومه (1391). اصول اخلاق حرفهای در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره پنجم، ش 6: 27 ـ 41.
جواهری، فروغ (1389). بررسی و مقایسه نظر استادان و دانشجویان در مورد ویژگی استاد خوب دانشگاهی. سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی سنندج. 12 ـ 11 اسفند.
حسامی، کژال؛ خسروی، فرنگیس؛ شاهویی، روناک (1389). بررسی خصوصیات یک مدرس خوب از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان. سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی سنندج، 12 ـ 11 اسفند.
حسینیان، سیمین (1385). اخلاق در مشاوره و روانشناسی. تهران: انتشارات کمال تربیت.
خنیفر، حسین؛ مسلمی، ناهید (1396). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. تهران: انتشارات نگاه دانش.
داناییفرد، حسن؛ باقریکنی، مصباحالهدی؛ حجازیفر، سعید. (۱۳۹۴). شناسایی مؤلفههای سازمانهای فضیلتمحور و جهادی؛ مورد پژوهش: کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی. مدیریت اسلامی، س 23، ش 4: 45 ـ 72.
رجببیگی، مجتبی؛ حمیدی، لیلا (1393). دانشگاه سازمانی. ماهنامه پژوهشهای مدیریت و حسابداری، شنهم: 31 ـ 46.
سعیدی گراغانی، مسلم (1390). اخلاق حرفهای در کسب و کار. مجله حسابرس، ش 56: 90 ـ 94.
شالباف، عذرا (1388). نگاهی به معضلات و الگوی راهبردی ترویج اخلاق در سازمانهای آموزشی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، س چهارم، ش 1 و 2: 95 ـ 120.
شیخ ذکریایی، ندا؛ آتشزاده شوریده، فروزان (1394). رابطه اخلاق حرفهای و تعهد سازمانی در اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان. نشریه علمی ـ پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی، دوره 25، ش 91: 21 ـ 30.
صالحی، محمد (1389). اخلاق حرفهای در مدیریت. مجموعه مقالات حسابداری و مدیریت، دبیرخانه همایش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد (۱۳۹۰). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارامد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، 10(5): 151 ـ 198.
عزیزی، نعمتاله (1389). اخلاق حرفهای در آموزش عالی (تأملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی). راهبرد فرهنگ، ش هشتم و نهم: 173 ـ 201.
فرامرز قراملکی، احد (1383). اخلاق حرفهای. قم: نشر مجنون.
فرمهینی فراهانی، محسن؛ بهنام جام، لیلا (1391). بررسی میزان رعایت مؤلفههای اخلاق حرفهای در اعضای هیئت علمی دانشگاه شاهد. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، س هفتم، ش 1: 1 ـ10.
قاضی طباطبایی، محمود؛ دادهیر، ابوعلی (1380). سوگیری هنجاری و اخلاقی در پژوهشهای دانشگاهی: مطالعه تطبیقی امور مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز. سال 44. ش 181 ـ 180: 226 ـ 187.
گودرزی، مصطفی (1388). بررسی مبانی دینی اخلاق حرفهای معلمان از دیدگاه اندیشمندان مسلمان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کردستان.
مطلبیفرد، علیرضا؛ آراسته، حمیدرضا (1390). بررسی تحلیلی و تئوریک اصول و مؤلفههای اخلاقی تدریس در آموزش عالی با تأکید بر دیدگاه مورای و همکاران. اولین همایش بینالمللی مدیریت، آیندهنگری، کارآفرینی و صنعت در آموزش عالی. سنندج. 28 و 29 اردیبهشت.
مظاهری، حسن (1382). اخلاق در اداره. قم: انتشارات بوستان کتاب.
معین، محمد (1377). فرهنگ فارسی. چاپ دوم، تهران: امیر کبیر.
مولایی، زهرا؛ اصیلی، غلامرضا؛ قدیریان، عباسعلی (1388). دانشگاه سازمانی، آموزشگاه استراتژی سازمان. تدبیر، ش 204: 16 ـ 21.
میرطاهری، لیلا؛ جمالی، اختر؛ آراسته، حمیدرضا (1394). بررسی حیطهها و مؤلفههای اصلی توسعه و بالندگی اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مقایسه آن با وضع مطلوب. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، س دوم، ش 4 : 101 ـ 126.
نعمتی، محمدعلی؛ محسنی، هدی سادات (1389). اخلاق در آموزش عالی: مؤلفهها، الزامات و راهبردها. پژوهشنامه مرکز تحقیقات استراتژیک، ش 63: 9 ـ 46.
نقوی، رشید؛ مصدقخواه، مسعود؛ حسنی آهنگر، محمدرضا؛ احمدوند، علیمحمد (1396). ارائه مدل مفهومی سنجش عملکرد دانشگاه سازمانی با رویکرد ترکیبی کارت امتیازی توسعه یافته. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، س نهم، ش 27: 1 ـ20.