ابزری، مهدی؛ رنجبریان، بهرام؛ فتحی، سعید و قربانی، حسن (1388)، تأثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. چشمانداز مدیریت. شماره 31: 44-25.
احسانبخش، صادق (1373)، آثار الصادقین، چاپ اول، رشت: ستاد برگزاری نماز جمعه.
اخوان، پیمان و خادمالحسینی، سیدپیمان (1392)، تبیین مدیریت دانش از دیدگاه اسلام، دوفصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی، سال21، شماره 2: 126-99.
استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1387)، اصول روش تحقیق: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
امیرشاهی، میراحمد؛ نقویان، ناصر؛ علوی، سیدعلی و پرورش محسنی، مرجان (1390)، درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام، اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 5، شماره 2: 273-221.
پاینده، ابوالقاسم (1384)، نهجالفصاحه، ترجمه علی کرمی فریدنی، قم: انتشارات حلم.
جعفری، محمدتقی (1373)، اصول حکمت سیاسی اسلام، چاپ دوم. تهران: بنیاد نهجالبلاغه.
حسنقلیپور، طهمورث؛ انصاری، منوچهر و الهیگل، اکرم (1391)، بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی در سازمانهای خدماتی باتأکیدبر نقش میانجی رفتارهای شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی مطالعه پیمایشی بانک ملت شهر تهران، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 11: 54-39.
حسینی، میرزاحسن؛ فروزنده دهکردی، لطفالله و عیدی، فاطمه (1390)، ارائه چارچوب مفهومی در بازاریابی براساس مبانی اسلامی، اقتصاد اسلامی، سال 11، شماره42: 148-117.
حکیمى، محمد؛ حکیمی، محمدرضا و حکیمی، علی (1380)، الحیاة، ترجمه احمد آرام، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامى.
دشتی، محمد (1386)، فرهنگ سخنان پیامبر اعظم. چاپ اول، قم: مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین.
دلبری، سمیرا و هویدا، رضا (1394)، تبیین اهمیت تسهیم دانش در آموزه های اسلامی، تهران: دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فرهنگ توسعه.
رستمی، رضا؛ اکبری، پیمان؛ ویسمرادی، اکبر و محمدی نجفآبادی، عبدالمجید (1394)، تحلیل نقش واسطهای رضایت شغلی و تعهد سازمانی در رابطه بین بازاریابی داخلی و مشتریگرایی در شرکتهای پخش دارویی و غذایی در غرب کشور، فصلنامه مدیریت بازاریابی، شماره 26: 158-139.
رسولی شریبانی، رضا و مریدسادات، حسین (1395)، بررسی نقش اخلاق در بازاریابی از دیدگاه فرهنگ ایرانی اسلامی، پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری،سال 2، شماره 3: 52-37.
سید رضی (1368)، نهجالبلاغه، ترجمه سیدجعفر شهیدى، چاپ اوّل، تهران: انتشارات علمى و فرهنگى.
شمسالدینی، علی؛ درخشان، الهام و کریمی، ببراز (1395)، ارزیابی اثرات توانمندسازی نیروی انسانی در توسعة صنعت گردشگری، فصلنامه برنامهریزی منطقهای، سال 6، شماره24: 100-89.
شیخ صدوق (1404)، عیون الاخبارالرضا، جلد دوم، بیروت: مؤسسه اعلمی مطبوعات.
شیری، اردشیر؛ دهقانی سلطانی، مهدی؛ سلطانی بناوندی، اعظم و فارسیزاده، حسین (1394)، تأثیر کار هیجانی بر رضایت مشتری در صنعت هتلداری: نقش میانجی رضایت کارکنان، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال 10،شماره 31: 39-19.
ضرغام بروجنی، حمید و ترکمان، نسرین (1392)، تحلیلی بر توسعه گردشگری مذهبی در استان همدان، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال 8 ، شماره30: 80-57.
طبرسى، حسنبنفضل (1370)، مکارمالاخلاق، چاپ چهارم، قم: انتشارات شریف رضى.
عباسی، محمدرضا و صالحی، صبور (1390)، اثر بازاریابی داخلی بر مشتریمداری در صنعت بیمه، پژوهشنامه بیمه، سال26، شماره 2: 176-145.
قوامی، صمصامالدین و قریب، غلامرضا (1392)، بررسی نظام جبران خدمات در اسلام، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، سال3 ، شماره7: 90-77.
کریمی، آصف؛ ولایتی شکوهی، رضوان؛ شعبانینژاد، اسماعیل و گیلانی، الهام (1395)، رابطۀ میان بازاریابی داخلی و عملکرد سازمانی: نقش تعدیلگری جنسیت، زن در توسعه و سیاست، سال14، شماره 3: 308-289.
کلینی، محمدبنیعقوب (1348)، الاصولالکافی، ترجمه جواد مصطفوی، جلد چهارم، تهران: فرهنگ اهلالبیت.
کلینی، محمدبنیعقوب (1365)، الکافی، چاپ چهارم، تهران: دارالکتاب الاسلامیه.
کاظمینی، محمود (1389)، بررسی اثرات بازاریابی درونی بر رفتارهای شهروندی سازمانی و ارتباط آن با کیفیت خدمات (مطالعه موردی: شعب بانک سامان در تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
گیلانی، عبدالرزاقبنمحمد هاشم و مرندی، رضا (1377)، مصباحالشریعه و مفتاحالحقیقه، چاپ اول، منسوب به امام جعفر صادق (ع)، تهران: انتشارات پیام حق.
مجلسی، محمدباقر (1403)، السماء و العالم بحارالانوار، چاپ سوم، بیروت: انتشارات مؤسسه وفا.
مجلسی، محمدباقر (1406)، روضهالمتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، چاپ دوم، قم: بنیاد فرهنگ اسلامی.
محدث قمی، حاجشیخعباس (1355ق)، سفینهالبحار و مدینهالحکم و الآثار، تهران: دارالاسوه.
محمدی، مصطفی؛ میرتقیان رودسری، سیدمهدی و صالحی، صادق (1395)، شایستگیهای فردی منابع انسانی و وفاداری کُنشی میهمانان در هتلهای چهارستاره استان مازندران، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال 11، شماره 35: 83-63.
مزیدی، علیمحمد؛ اسلامی، حسین و اشرفی، علیرضا (1395)، بررسی نقش روابط عمومی و تکریم اربابرجوع بر عملکرد سازمانی: سازمان پزشکی قانونی، فصلنامه رسانه، سال 26، شمار4: 147-131.
مصلح، مجید و الهیاری بوزنجانی، احمد (1394)، اخلاق در بازاریابی: ارزشهای اخلاقی مورد تأکید اسلام در مدیریت فعالیتهای بازاریابی، فصلنامه پژوهشنامه اخلاق، سال 8، شماره24: 74-57.
ملازمالحسینی، محمدکاظم؛ رجوعی، مرتضی و مرادی، محسن (1396)، تأثیر توسعه اماکن گردشگری بر رضایتمندی گردشگران مذهبی، مطالعه موردی: کلانشهر مشهد، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال 12، شماره 39: 142-123.
مهدوی، ایرج و ظریف، فائزه (1392)، رتبهبندی آمیخته بازاریابی در گردشگری اماکن مذهبی ایران با استفاده از فنون MADM. مطالعات کمی در مدیریت، سال 4 ، شماره 2: 78-59.
مؤمنی، مصطفی؛ صرافی، مظفر و قاسمی خوزانی، محمد (1386)، ساختار و کارکرد گردشگری مذهبی- فرهنگی و ضرورت مدیریت یکپارچه در کلانشهر مشهد، فصلنامه جغرافیا و توسعه، شماره 11: 38-13.
نژادسلیم، عادل (1387)، کرامت انسانی و سازمان، چاپ دوم. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
نوری طبرسی، میرزاحسین (1368)، مستدرکالوسائل، چاپ دوم. قم: مؤسسه آلالبیت.
ونوس، داور و خانی، جمال (1384)، اخلاقیات و بازاریابی، بررسی تطبیقی نظرات روحانیون، مدیران شرکتهای دولتی و مدیران شرکتهای خصوصی، مدیریت فرهنگ سازمانی،سال 3، شماره 1: 61-45.
یحییزادهفر، محمود؛ شیرخدایی، میثم و رمضانی، ایوب (1391)، بررسی تأثیر گرایش به بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد سازمانی در دانشگاه مازندران، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال 4، شماره 8: 176-158.
یونسیفر، سیدمحمد؛ محقر، علی و یونسیفر، سیدعزیز (1389)، تأثیر مؤلفههای بازاریابی داخلی بر بهبود عملکرد پرسنل شاغل در بیمارستان شهید صدوقی یزد، مدیریت بهداشت و درمان، سال 2، شماره 6: 27-19.
Ahmed, P., Rafiq, M., & Saad, N. (2003). Internal Marketing and the Mediating Role of Organizational Competencies. European Journal of Marketing. 37 (9): 1221–1241.
Ali, J. A. (2010). Islamic challenges to HR in modern organizations. Personnel Review. 39 (6): 692-711.
Alom, M., & Haque, S. (2011). Marketing: An Islamic Perspective. World Journal of Social Sciences. 1 (3): 71-81.
Arham, M. (2010). Islamic perspectives on marketing. Journal of Islamic marketing. 1 (5): 53-62.
Bakar, A., & Wilkinson, J. (2011). An Islamic perspective of internal marketing. University of South Australia.
Ballantyne, D. (2003). A relationship-mediated theory of internal marketing. European Journal of marketing. 37 (9): 1242-1260.
Bansal, S., Mendelson, B., & Sharma, B. (2001). The impact of internal marketing activities on external marketing outcomes. Journal of Quality Management. 3: 61–76.
Crick, A. P. (2003). Internal marketing of attitudes in Caribbean tourism. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 15 (3): 161-166.
Dukakis, J. P., & Kitchen, P. J. (2004). Internal marketing in UK bank: conceptual legitimacy or window dressing. The International Journal of Bank Marketing, 22 (6): 421-52.
Ferns N. B., & Walls, A. (2012). Enduring travel involvement, destination brand equity, and travelers’ visit intentions: A structural model analysis. Journal of Destination Marketing & Management. 1 (1-2): 27-35.
Gummesson, E. (1994). Marketing relationship marketing operational. Internal Journal of Service Industry Management. 5 (5): 5-20.
Kaurav, R. P. S.,Chowdhary, N., & Shukla, U. N. (2011). Impact of internal marketing on external marketing in tourism enterprises: A study in the focus of Madhya Pradesh. Journal of Global Information and Business. 2 (1): 15-24.
Parasurman, A. (1994). A Conceptual Model of Services Quality and its Implications for Future Research. Journal of Marketing. 13 (49): 41-50.
Rafiq. M., & Ahmed, P. K. (2000). Advances in the IM concept: Definition, synthesis, and extension. Journal of Services Marketing. 14 (6): 44-62.
Rahman, N. M., & Shahid, S. (2009). Islamic HRM Practices and Employee Commitment?: A Test Among Employees of Islamic Banks in Bangladesh. unpublished report. Universiti Kebangsaan Malaysia.