سخن سردبیر

نویسنده

دانشگاه تهران

چکیده

یکی از مهمترین عارضه‌های مدیریت در دوره کنونی، ایجاد فاصله بین مدیران و کارگزاران دولتی با عامه مردم و در پی آن، عدم درک صحیح از نیازهای واقعی مردم و مسئله محور نبودن سیاستگذاریها‌ست. یکی از سازوکارهای اجرایی در این زمینه، که در آیات و روایات اسلامی نیز به آن توجه شده، بازدیدهای میدانی و حضور مدیر در میان ذی‌نفعان سازمانی بویژه کارمندان و ارباب رجوع است. مدیران باید با بهره‌گیری از سبک مدیریت بر مبنای سرکشی به بازدیدهای سرزده از حوزه تحت امر خود اقدام کنند و بدون تکلّف با کارکنان و ارباب رجوع به گفتگو بپردازند. این روش باعث بهبود سطح اعتماد بین شهروندان و مدیریت می‌شود و راه‌های ارتباطی جدیدی را باز می‌کند. بنابراین مدیران علاوه بر شناسایی مسائل از طریقگزارشات و واسطهها، خودشان نیز باید چهره ‌به چهره با افراد جامعه و سازمان در قالب بازدیدهای سرزده و یا جلسات پرسش و پاسخ ارتباط برقرار کنند و اجازه دهند تا افراد مشکلات خود را بدون ترس و واهمه بیان کنند و حتی اگر در بیان مشکلات نیز از زبان تند و جسورانه استفاده می‌کنند، مدیر باید با سعه صدر و متواضعانه، شنوای انتقادات و مسائل آنها باشد تا بدون سانسور با مشکلات واقعی افراد آشنا شود و برای حل آنها تصمیمات مناسب را بگیرد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

chief editor speech

نویسنده [English]

  • seyyed mohammad moghimi
university of tehran
چکیده [English]

One of the most important management complications in the current period is the creation of a gap between managers and public servants with the general public, and the lack of understanding of the real needs of people and the issue of policy-driven non-alignment. One of the executive mechanisms in this regard, which is also considered in Islamic verses and narrations, is field visits and the presence of the manager among the stakeholders, especially the staff and the client. Managers must take advantage of an overriding management style to conduct intrusive visits to their domain and negotiate with the staff and the client without any tangles. This method improves the level of trust between citizens and management and opens up new communication channels. Therefore, managers, in addition to identifying issues through reports and intermediaries, should also face-to-face with community members and organizations in the form of intrusive visits or question-and-answer sessions, and allow people to express their problems without fear and Even if they use bold language in expressing problems, the manager should be modest and heartening their criticisms and issues so that uncensored people can get familiar with the real problems and get the right decisions to solve them.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Management of Valuable
  • self-esteem
  • Self-Improvement
قرآن

نهج البلاغه