تولایی، روحالله (1388)، عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان، دوماهنامه علمی ـ ترویجی توسعه انسانی پلیس، ش 25: 48 ـ 43.
دفت، ریچاردال (1382)، نظریه سازمان و طراحی ساختار، ترجمه: علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1383)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
خیاطمقدم، سعید؛ طباطبایینسب، سیدهمهدیه (1395)، مؤلفههای اخلاق حرفهای در مدیریت، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، س 11، ش 1: 136 ـ 127.
خنیفر، حسین؛ بزاز، زینب؛ مولوی؛ زینب (1394)، فلسفه اخلاق در مدیریت، فصلنامه مدیریت اسلامی، س 23، ش 1: 158ـ137.
سیاهکلرودی، مژگان (1394)، طراحیوتبیین الگوی تصمیمگیریاخلاقیدردانشگاهپیامنور، رساله دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه پیامنور.
شفیعپور، فاطمه؛ زارعزیدی، علیرضا؛ متانی، مهرداد (1396)، نقش اخلاق حرفهای مدیران در موفقیت سازمانها، مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، س 2، ش 5: 48 ـ 38.
صفیان، مهدی؛ محمدی، مهدی؛ موسوی، سیدعلی، صالحینژادامرئی، سیدعبدالله (1398)، مؤلفهها و ویژگیهای اخلاق حرفهای استادان و اعضای هیئت علمی، دانشگاههای سازمانی (مورد مطالعه: یک دانشگاه نظامی)، نشریه علمی مدیریت اسلامی، س 28، ش 4: 49 ـ 21.
عزیزی، مهدی؛ عزیزی، سیدمجتبی؛ لطیفی، میثم (1396)، بررسی و نقد تأثیر مکتب فایدهگرایی بر نظریههای تصمیمگیری و مقایسه آن با نظریه رشد اسلامی، مدیریت اسلامی، س 25، ش 2: 63 ـ 35.
علیزاده، معصومه؛ مهاجران، بهناز؛ قلعهای، علیرضا (1397)، تحلیل کانونی رابطه بین مؤلفههای اخلاق حرفهای و ابعاد سرمایه اجتماعی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، س 13، ش 2: 60 ـ 52.
غنینژاد، موسی (1376)، اخلاق از دیدگاه هایک، مجله نقد و نظر، ش 10 و 11: 441 ـ 424.
فرامرزقراملکی، احد (1389)، اخلاق سازمانی، تهران: انتشارات سرآمد.
گیلوری، سعید؛ شفیعزاده، حمید (1396)، بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و انگیزش شغلی با اخلاق حرفهای در کارکنان شهرداری منطقه 11 تهران، مطالعات مدیریت شهری، س 9، ش 31: 27 ـ 12.
محمدی، مسلم؛ گلوردی، مهدی (1392)، مؤلفههای اخلاق حرفهای در سازمان با الگوگرفتن از مبانی دینی، اسلام و مدیریت، س 2، ش 3: 180 ـ 161.
مشهدیزاده دهاقانی، ناصر (1395)، تحلیلی از ویژگیهای برنامهریزی شهری در ایران، تهران: دانشگاه علم و صنعت ایران.
موسوی، فرانک؛ وشنی، امیر؛ سعیدیپور، زینب (1395)، بررسی میزان رعایت استانداردهای اخلاق حرفهای مدیران و رابطه آن با اشتیاق شغلی معلمان مقطع متوسطه دوم در شهر سقز، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، س 10، ش 2: 122 ـ97.
نیکخواه فرخانی، زهرا؛ خوراکیان، علیرضا؛ جهانگیر، مصطفی؛ محمدی شهرودی، حامد (1396)، تبیین مؤلفههای رفتار اخلاقی کارکنان و مدیران شهری، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، س12، ش 4: 15 ـ1.
هسمر، التی (1382)، اخلاق در مدیریت، ترجمه اعرابی و ایزدی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
یاری، مریم (1392)، شناسایی مؤلفههای اخلاق حرفهای مدیران منابع انسانی در صنعت، پایاننامه مدیریت نیروی انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
منابع انگلیسی
Bahrainy, H. & Aminzadeh, B, (2007), Evaluation of Navab Regeneration Project in Central Tehran, Iran, International Journal Environ. 1(2): 114-127.
Bavik, Y. L, Tang, P. M, Shao, R, & Lam, L. W, (2018), Ethical leadership and employee knowledge sharing: Exploring dual-mediation paths. The Leadership Quarterly, 29(2): 322-332.
Bommer, M, Gratto, C, Gravander, J. & Tuttle, M, (1987), Behavioral Model of Ethical Decision-Making. Journal of Business Ethics, 6(4): 265-280.
BSHF. (2000), New Frontiers in Good Urban Governance, Consultation held at the St. George’s House, Windsor Castle
Carlson, D. S, Kacmar, K. M, & Wadsworth, L. L, (2002), The impact of moral intensity dimensions onethical decision-making: Assessing the relevance oforientation. Journal of Managerial Issues, 14(1): 15-30
Chang, Chiu-Cheng, (2000). An Ethical Decision-Making Framework for Appointed Actuaries.
Ferrel, O. C., & Gresham, L. G. (1985), A Contingency Framework for Understanding Ethical Decision Making in Marketing, Journal of Marketing, (49): 87- 96.
Ferrel, O.C., Gresham, L.G. & Fraedrich, J, (1989), A Synthesis of Ethical Decision Models for Marketing, Journal of Macro-Marketing, 9: 55-63.
Ford, R.C. & Richardson, W. D, (1994), Ethical Decision-Making: A Review of the Empirical Literature. Journal of Business Ethics, 13(3): 206-224.
Ford, R. C, & Richardson, W. D, (1994), Ethical Decision-Making: A Review of the Empirical Literature, Journal of Business Ethics, 13(3): 206-224.
Healey, P, (1998), Planning through Debate: The Communicative Turn in Planning Theory In S. Campbell & S. Fainstein (Eds.), Reading in Planning Theory. Massachusetts: Blackwell.
Hull, A. K, (1999), Influence and Change: A Study of the Ethical Decision Making of Trainee Accountants. Thesis submitted to the University of Nottingham for the degree of Doctor of Philosophy.
Hunt, S. & Vitell, S. (1986), A General Theory of Marketing Ethics, Journal of Macromarketing, 6: 5-16
Jones, T. M., (1991), Ethical decision making by Individuals in Organizations, Academy of Management Review,16(2): 366-395.
Lim, W.S. (2015), ethical Asian urbanism, a radical postmodern perspective, World Scientific Pub Co Inc
Lewis, C. W. (2005), Ethical Norms in Public Service, Report to the World Bank, Poverty Reduction and Economic Management Network.
Petrick, J.A. & Quinn, J, (1999), Nature And Value of Management Ethics,London: Sage Publication Inc.
Rest, J.R. (1986). Moral development: Advances in research and theory. Westport, CT: Praeger
Simmons , J. (2008). CSR and management Ethics and morality in human resource management, John Moores University, Liverpool, UK
Zey-Ferell M, Weaver, K.M. & Ferrel, O.., (1979), Predicting Unethical Behavior among Marketing Practitioners. Human Relations, 32: 557-569.
Zionts,L.T, Suzane M. Shellady & Zionts, P, (2006), Teachers' Perceptions of Professional Standards: Their Importance and Ease of Implementation, Preventing School Failure, 50: 3, 5-12