Designing and explaining the training model for young managers based on the statement of the second step of the revolution

Document Type : Original Article

Authors

1 Assistant Professor, Department of Management, Payame Noor University

2 Isfahan

3 Student of Payame Noor University Shahinshahr

Abstract

The present study was conducted with the aim of designing the training pattern of young managers based on the statement of the second step of the revolution. According to the purpose of the research, this research was exploratory and with a qualitative approach based on content analysis. Data collection tools were semi-structured interviews and coding was used to analyze the data. The statistical population included all cultural experts and prominent university professors, 35 of whom participated in this study as a sample. Theoretical (purposive) sampling method and the criterion for its end was the saturation of the themes extracted from the interviews. The basic themes extracted from the interviews in the form of a systematic model consisting of five organizing themes including the input of the young managers training system, the process in the young managers training system, the output of the young managers training system, a favorable environment for training managers and the system process monitoring method. Training managers were categorized. The results indicate that the model of training young managers, in accordance with the statement of the second step of the Islamic Revolution, requires the adoption of a systemic model consisting of dimensions that all these dimensions seem to be of particular importance.

Keywords


قرآن کریم
آقاپور رضا، (1395)، بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر سبک زندگی خانواده از دیدگاه قرآن و حدیث، رساله دکتری، استاد راهنما سید علی‌اکبر ربیع، دانشگاه مازندران، دانشکده الهیات.
اخلاقی حلیمه، (1395)، مبانی و الگوهای رفتاری مطلوب سبک زندگی از دیدگاه قرآن کریم، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، استاد راهنما سید حسین شرف‌الدین، دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشکده علوم اسلامی.
اسمعیلی طاهره، (1395)،  پیامدهای آموزشی مشارکت والدین در انجمن اولیا و مربیان، تهران‌: انتشارات موجک.
ابن‌بابویه، (1378ق)، عیون اخبار الرضا، تصحیح مهدی لاجوردی، تهران: نشر جهان.
ابن طاووس، (1387)، علی بن موسی فلاح السائل و نجاح المسائل فی عمل الیوم و اللیلة، قم: چاپ غلامحسین مجیدی.
بنانی ملیحه، (1398)، مطالعه‌ای با عنوان نقش شاخص‌های اجتماعی اقتصادی مؤثر در سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد پژوهی: اصفهان، کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی.
بنائیان سفید محمد، (1395)، واکاوی مفهومی سبک زندگی اسلامی – ایرانی از دیدگاه مقام معظم رهبری در آینه آیات و روایات، مجله مدیریت فرهنگی، 9(30): 90-59.
پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، (1390)، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، تهران.
Dery-Chaffin, M.)2020(. Parental Involvement in Title I Schools‌‌‌‌: Examining Perspectives of Parents and Teachers (Doctoral dissertation, Arizona State University).
Everson, B., Mackintosh, K. A., McNarry, M. A., Todd, C., & Stratton, G. (2019). Can wearable cameras be used to validate school-aged children’s lifestyle behaviours Children, 6(2), 20.
Loewen, O. K., Maximova, K., Ekwaru, J. P., Faught, E. L., Asbridge, M., Ohinmaa, A., & Veugelers, P. J. (2019). Lifestyle behavior and mental health in early adolescence. Pediatrics, 143(5), e20183307.