احمدی، علی عسگر (1380)، بهسوی شایستهسالاری در مدیریت، فصلنامه مدیریت در آموزشوپرورش.
ادیب حاج باقری، محسن (1385)، روش تحقیق گراند تئوری: راه و روش نظریهپردازی در علوم انسانی و بهداشتی، تهران: بشری.
استراوس، انسلم و کوربین، جولیت (1385)، نظریه مبنایی رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
استراوس، انسلم و کوربین، جولیت (1390)، مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نی.
برورتن پل، لینه میلوارد (1385)، تحقیق سازمانی، ترجمه سید محمد اعرابی، تهران: پژوهشهای فرهنگی.
بیکر، ترزال (1381)، نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: انتشارات روش.
داناییفرد، حسن؛ مظفری، زینب (1387)، ارتقای روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مدیریتی، پژوهشهای مدیریت عمومی، ش 1: 96 .
دیانتی، محمد؛ عرفانی، مریم (1388)، شایستگی، مفاهیم و کاربردها ، تدبیر، ش 206: 67.
رابینز، استیفن (1374)، مدیریت رفتار سازمانی، ج سوم، ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
فتحی، ناصر؛ شعبانی، راوری علیرضا (1386)، الگوی علمی و تجربی پرورش مدیران آینده سایپا.
فلیک، اووه (1387)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
هالووی، ایمی (1385)، روش تحقیق کیفی در پرستاری، ترجمه حیدر علی عابدینی، تهران: انتشارات بشری.
پیترز، تام و ؛ واترمن، رابرت(1982)، به سوی بهترینها، ترجمه مهدی قراچهداغی، چاپ اول، تهران، همآگاه.
ناصحیفر و دیگران (1396)، تبیین مدل توسعه منابع انسانی مبتنی بر الگوی اسلامی.
عریضی، حمیدرضا (1384)، پیشنهاد طرح سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.
منابع انگلیسی
Argyrols, Chris (1964) Integrating the Individual and the organization. Network: Wiley.
Arnold, D.R. and canella, L.M (1985) corporate culture and the marketing concept: a diagnostic instrument for utilities. Public Utilities. Fortnightly, 116:32
Boyatzis R.E. (2008) Competencies in the 21st century Case Western Reserve. University Cleveland Ohio USA Journal of Management DevelopmentVol.27 No.12008 pp.5-12
Beyer, Janice and Cameron, Kim (1997) organizational culture. Enhancing Organizational performance. Washington D.C: National Atonal Academy Press.
Brown, Andrew (1995).Organizational culture, London: Pitman publishing. P:14-21
Blunder, Robert (1975). Alienation and Freedom. Chicago: university of Chicago press.
Cox, Taylor (1991) the multicultural organization. Academy of management Executive: 34-47.
Cummings, T.G., & Worley, C.G. (2001).Organization Development and change, 7th ed., Cincinnati, OH: South- Western Collage Publishing.
Cummins, R.A. (2000). Objective and Subjective Quality of Life: An Interactive Model. Social Indicators Research.52, 55-72
Green, g. & N. Thorogood. Qualitative methods for health research. London: Sage, 2004.
Guba, Egon G (1981), criteria for assessing the trustworthiness of naturalistic
Inquiries; ECTJ, VOL. 29, NO.2, pp: 75- 91.
Lincoln, Y. S. & E. Cuba, Naturalistic enquiry. Beverley Hills, CA: Sage 1985.
McClelland D. C. (1973) Testing for competence rather than for intelligence. American Psychologist. Vol. 28 No. 1 pp. 1–24.
McClelland, Rich & Boyatzis (1982). The Competent Manager measurement. New York: Sage Pub.