بیکزاد، جعفر، سلطانی، فریبا (1394)، ارزیابی تفکر راهبردی مدیران و تأثیر آن بر نوآوری سازمانی، فصلنامۀ مطالعات مدیریت راهبردی، س 6، ش 24: 145 ـ 167.
تولایی، روحاله، صباغی، زهرا (1394)، طراحی الگوی مفهومی توسعۀ مدیریت جهادی با استفاده از ترکیب روش سیستمهای نرم و نگاشت شناختی، فصلنامۀ بهبود مدیریت، س 9، ش 28: 121ـ 145.
حجازیفر، سعید (1394)، چیستی و مؤلفههای مدیریت جهادی، فصلنامۀ مدیریت اسلامی، س 23، ش 3: 95 ـ 122.
خنیفر، حسین و مسلمی، ناهید (1397)، اصول و مبانی روشهای پژوهش، ج 1، تهران: انتشارات نگاه دانش.
دهقانی پوده، حسن؛ پاشایی هولاسو، امین (1399)، تدوین الگوی فرماندهی شهید قاسم سلیمانی، مدیریت اسلامی، س 28، ش 2: 13 ـ 37.
رحمانسرشت، حسین؛ محمدینسب، مهدی (1389)، الگوی تصمیمگیری راهبردی در رویکرد اسلامی، مطالعات دفاعی استراتژیک، سال 10، ش 39: 9 ـ 32.
رضائیان، زهرا (1399)، نگاهی به ویژگیهای سردار مکتبساز حاج قاسم سلیمانی، فصلنامۀ علمی ـ تخصصی رهتوشه، ش 1: 277 ـ 289.
سلمانی قهیازی، احمد، دهقان، نبیاله، انجم شعاع، رضا و فتحی، صمد (1393)، آسیبشناسی تفکر راهبردی مدیران ارشد و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی، فصلنامۀ مطالعات مدیریت راهبردی، د 5، ش 19: 255-284.
سلیمانی، قاسم، وصیتنامۀ الهی سیاسی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قابل دسترس در:
http://mgt.ihu.ac.ir
شیرهپز آرانی، علی اصغر؛ حسینی، میرزا حسن؛ محمودی میمند، محمد و امینی، محمدتقی (1393)، الگوی مفهومی تفکر استراتژیک در کسب و کارها از دیدگاه امام علی(ع) در نهجالبلاغه، دوفصلنامۀ اسلام و مدیریت، س 3، ش 6: 53 ـ 87.
کالیس، دیوید (2010)، تفکر استراتژیک: راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه، ترجمه مسعود سلطانی، تهران، انتشارات آریانا قلم.
کردنائیج، اسداله (1396)، تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس
گلچین کوهی، محمد؛ رضایی صوفی، مرتضی و کشاورز، لقمان (1397)، اصول تصمیمگیری مبتنی بر ارزشهای راهبردی اسلامی، فصلنامۀ مدیریت اسلامی، س 27، ش 4: 79 ـ 105.
مشبکی، اصغر و خزاعی، آناهیتا (1387)، طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمانهای ایرانی، مدیریت بازرگانی، د 1، ش 1: 105 ـ 118.
مقیمی، سیدمحمد (1398)، مدیریت بر مبنای اخلاص؛ جوهرۀ مکتب شهید سلیمانی، مدیریت اسلامی، س 27، ش 3: 5 ـ 12.
میرآخوری، علیرضا، دارائی، محمدرضا و سلامزاده، یاشار (1391)، مدل تفکر استراتژیک اسلامی ایرانی، سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تهران، 31 خرداد 1393.
ناظمی، شمسالدین؛ مرتضوی، سعید و جعفریانی، حسن (1389)، ارتباط تفکر راهبردی و عملکرد، فصلنامۀ چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره 9، ش 2: 69 ـ 87.
وحیدی، محمد؛ رستگار، عباسعلی و ابراهیمی، سیدعباس (1398)،شناسایی نگرشها و ذهنیتهای حوزه مدیریت جهادی، مدیریت اسلامی، س 27، ش 3: 83 ـ 112.
Attride-Stirling, (2001). “Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research”. Qualitative Research. Vol. 1. No. 3. Pp 385-405.
Bonn, I. (2001), “Developing Strategic Thinking as a Core Competency”. Menagement Decision, 39(1), 63-71.
Bouhali, R., Mekdad, Y., Lebsirc, H., & Ferkha, L., (2015), “Leader Roles for Innovation: Strategic Thinking and Planning”.3rd International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management, Published by Elsevier Ltd.
Casey, A.J & Goldman, E .F, (2010). “Enhancing the ability to think strategically: A learning model”. Management Learning, 41(2), 167–185.
Liedtka, J. M, (1998). “Strategic Thinking: Can it be Taught?”. Long Range Planning. 31(1),120-129
Morrisey, G., (1996). A Guide To strategic Thinking (Building Your Planning Foundation). Hard Cover.
Williamson, P. J. (1999). “Strategy as Options on Future”,Sloan Management Review, 40(3), 117-126.