امام خمینی، سید روحالله، صحیفه بیستویک جلدی امام خمینی (ره).
امام خامنهای، سید علی، سایت مقام معظم رهبری.
استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1385)، نظریه مبنایی، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اسکاچپول، تدا (1382)، دولت رانتیر و اسلام شیعی در انقلاب ایران، ترجمه محمدتقی دلفروز، فصلنامه مطالعات راهبردی، س ششم، ش اول، ش 19.
آرنت، هانا (1963م)، انقلاب؛ پنگوئن لندن، ترجمه عزتالله فولادوند، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرداد 1361.
بشیریه، حسین (1372)، انقلاب و بسیج سیاسی، تهران: دانشگاه تهران.
جمالزاده، ناصر؛ باباهادی، محمدباقر؛ فیضی، رضا (1397)، مؤلفههای مانایی انقلاب اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی جامعهشناسی سیاسی جهان اسلام، دوره 6، ش1.
حسرتی، مصطفی (1385)، مقدمهای بر روش کیفی نظریهسازی دادهبنیاد، فصلنامه زبان و زبانشناسی، س 2، ش 3.
داناییفرد، حسن (1384)، نظریهپردازی با استفاده از رویکرد استقرایی: راهبردی مفهومسازی نظریه بنیادی، دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشور، دانشگاه شاهد، س 12، ش 11.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، مهدی و آذر، عادل (1383)، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: صفار اشراقی.
داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی (1386)، راهبردهای پژوهشی کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد، مجله اندیشه مدیریت، س اول، ش 2: 69 ـ 97.
سجادیه، نرگس (1394)، نقد و بررسی رویکرد سواد اخلاقی از دیدگاه عاملیت انسانی، مجله پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، س 5، ش 2: 109 ـ 88.
سرینی واسولو (1387)، سواد رایانهای و اطلاعاتی: چالشهای پیشروی اطلاعرسانان مدرن در آستانه قرن بیستویکم، ترجمه حمیدرضا جمالی مهموئی، پیام کتابخانه، دوره نهم، 62 ـ 66.
سعیدی شاهرودی، علی و مرادی، عزیزمراد (1395)، بررسی و تحلیل نفوذپذیری انقلابهای توحیدی، فصلنامه امنیت ملی، س ششم، ش 22: 84 ـ 61.
صلواتیان، سیاوش؛ حق وردی طالقانکی، میثم و گودرزی، غلامرضا (1396)، الگوی رهبری شهید سید مرتضی آوینی در فعالیتهای رسانهای (1396)، مدیریت اسلامی، س 25، ش 4: 121 ـ 95.
عامری، محسن و فاضلی، محمدرضا (1398)، سواد انقلابی، قم: انتشارات بدرا.
کشتکار، مهران و نوروزی، خلیل (1395)، الگوی مفهومی دانشگاه اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، س نوزدهم، ش 73: 23 ـ 1.
مبینی، محمد (1395)، طراحی الگوی اسلامی ـ ایرانی مدیریت جهادی در راستای عینیت بخشیام القرای جهان اسلام، مدیریت اسلامی، ش 24: 160 ـ 137.
محمدی، یدالله (1380)، انقلاب اسلامی: ایدئولوژی، مفاهیم و کارکردها، فصلنامه مصباح، 6 ـ40.
محمدعلیزاده، اکبر (1397)؛ الگوی پاسداری از انقلاب اسلامی؛ مطالعه بیانات مقام معظم رهبری، فصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهشنامه انقلاب اسلامی، س هشتم، ش 26: 70 ـ 47.
مشیرزاده، حمیرا (1382)، نگرشی اجمالی به نظریههای انقلاب در علوم اجتماعی، انقلاب اسلامی و ریشههای آن، قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ج 1.
مطهری، مرتضی (1379)، بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صد سال اخیر، تهران: صدرا.
میرجلیلی، حسین (1385)، سواد اطلاعاتی نگاهی به تحول مفهوم سواد در عصر اطلاعات، فصلنامه کتاب، 122 ـ 109.
نوروزی، خلیل؛ باقریکنی، مصباحالهدی؛ آزادیاحمدآبادی، جواد و نوروزی، محمد (1391)، ارتقای توان پویا در دانشکدههای مدیریت جمهوری اسلامی ایران، مورد مطالعه: دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع)، نشریه مدیریت در دانشگاه اسلامی، ش 3: 423 ـ 446.
هانتینگتون، ساموئل (1392)، سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: علم، چ 5.
منابع انگلیسی
Charmaz, C. (1990), “Discovering Chronic Tllness: Using Grounded Theory” , Social Science and Medicine, 30.
Coursool. M. (2005). Qualitative data analysis: a sourcebook of new methods Sage London: Beverly Hills.
Creswell, J. W.(2005), Educational Research : Planing, Conucting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Researchb (2nd edition).
Gee, J. P. 2007. Social Linguistics and Literacy: Ideology in Discourses.
Herman, B. (2007). Moral literacy. London:Harvard University Press, 302-313.
Martin,Patricia Y.& Turner, Barry A. (1986), Grounded Theory and Organizational Research, The Journal of Applied Behavioral Science, 22(2).
Peters, R.S. and Hirst, P. (1980). The Logic of education. Blackwell: London.
Sousa.C.A.A Headriks., P.H.J(2006),the need for grounded theory in developing a knowledge based view of organization research methods, Vol.9,No3,pp315-338.
Strauss, A. and Corbin, J. (1998), Basics of Qualitative Research: Grouned Theory Procedures and Technique (2nd Edition), Sage, Newbury Park, London.
Yvonne, E. D. (2001). A synthesis technique for grounded theory data analysis. Journal of Advanced Nursing, 654-663.