TY - JOUR ID - 201848 TI - مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اسلام JO - مدیریت اسلامی JA - IM LA - fa SN - 2251-6980 AU - باقری, مصباح الهدی AU - محمدی, مهدی AD - هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام AD - دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه لرستان Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 24 IS - 1 SP - 105 EP - 130 KW - بازاریابی KW - مشتری و مشتری‌مداری KW - مدیریت ارتباط با مشتری KW - رابطۀ مدیریت و برادری (اخوت) DO - N2 - دانش مدیریت در عرصه تجارت و بازرگانی، مفاهیم و کلیدواژه‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، «مشتری» است به گونه­ای که می‌توان اذعان کرد مشتری و مشتری‌محوری، تقریباً فصل مشترک بیشتر نظریات و الگو‌های جدیدی است که در عرصه مدیریت بویژه در حوزه بازاریابی، مطرح می‌شود؛ به همین دلیل، لازم است بازاریابی و مشتری­مداری و مبانی آن از دیدگاه دینی مطرح شود. این پژوهش با روش تحلیل مضمون و با رویکرد قرآنی ـ روایتی، ارتباط با مشتری را از نوع رابطه برادری (اخوت) بررسی، و با استخراج و طبقه‌بندی و تعریف انواع وظایف برادر در قالب چهار تکلیف فقهی ـ قانونی، اخلاقی، نمادین و سیاستی، اصول و سیاستهای کلی مدیریت ارتباط با مشتری را بیان می­کند. UR - https://im.ihu.ac.ir/article_201848.html L1 - https://im.ihu.ac.ir/article_201848_cd24e874e3fa0b6e1e55d8bb1a8a4e7e.pdf ER -