TY - JOUR ID - 201800 TI - تدوین الگوی کیفیت خدمات در مدیریت مسجد JO - مدیریت اسلامی JA - IM LA - fa SN - 2251-6980 AU - عباسی, رسول AU - عابدی جعفری, حسن AU - طالقانی, غلامرضا AU - فقیهی, ابوالحسن AD - قم خیابان پیام نور ، کوچه یکم، پلاک هجده AD - Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 22 IS - 2 SP - 57 EP - 78 KW - کیفیت خدمات مسجد KW - مدیریت اسلامی KW - مدیریت مسجد KW - اثربخشی در مدیریت مسجد DO - N2 -    این تحقیق با هدف شناسایی عناصر الگوی کیفیت خدمات در مسجد صورت گرفته است که بخش خروجی سیستم عملکرد اثربخش مسجد را تشکیل می­دهد. روش تحقیق در طراحی الگوی مفهومی در این پژوهش مبتنی بر الگوی تحقیق کیوی و کامپنهود مفهوم­سازی عملی جدا و روش تأیید الگوی تدوین­شده در این تحقیق، روش دلفی است. گردآوری اطلاعات از منابع مختلف علمی و دینی انجام شده است. در این پژوهش، ابعاد اصلی کیفیت خدمات مسجد، که مورد شناسایی قرار گرفت، عبارت است از تعامل، قابلیت اطمینان برگزاری نماز، در دسترس بودن، کیفیت مجریان، و محسوسات و تنوع. در ادامه، بُعد تعامل به نه شاخص، بُعد قابلیت اطمینان برگزاری نماز به پنج شاخص، بُعد در دسترس بودن به چهار شاخص، بُعد کیفیت مجریان به چهار شاخص، بُعد محسوسات به نه شاخص و بُعد تنوع به پنج شاخص تجزیه شده ­است. طبق نظر خبرگان و با کمک آزمون رتبه­بندی فریدمن، مهمترین و تأثیرگذارترین عامل در کیفیت خدمات مسجد، کیفیت برگزاری نماز است و ابعاد محسوسات و تنوع، کمترین اهمیت را در این الگو دارد.    UR - https://im.ihu.ac.ir/article_201800.html L1 - https://im.ihu.ac.ir/article_201800_bb035b10b47fcb37255a4ba5e5ccf55f.pdf ER -