ORIGINAL_ARTICLE
سخن سردبیر
ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
https://im.ihu.ac.ir/article_201844_cc9e80cca439f7af20b2faa67c978db3.pdf
2016-03-20
5
9
سخن
ندارد
سید محمد
مقیمی
moghimi@ut.ac.ir
1
تهران
LEAD_AUTHOR
حسن احمدی
1
احمدی حسن
2
سردبیر
3
حسن احمدی
4
احمدی حسن
5
سردبیر
6
ORIGINAL_ARTICLE
کاوشی در سبک زندگی اسلامی در حوزه رفتار مصرف کننده از دیدگاه نهج البلاغه
"رفتار مصرف کننده" به عنوان یکی از جنبههای مهم سبک زندگی، بیانگر مسائل متعدد خرد و کلان از نحوه تخصیص درآمد و چگونگی استفاده از منابع، تا شیوه خوراک و پوشاک و... است. با نگاهی عمیقتر به رفتار، میتوان دریافت که شیوه و سبک رفتار مصرفکننده، بر بینشها و گرایشهای مصرفکننده مبتنی است. هدف این پژوهش دستیابی به الگوی بینش، گرایش و کنشهای مرتبط با رفتار مصرفکننده با بررسی کتاب شریف نهجالبلاغه است. این پژوهش، اکتشافی و به شیوه تحلیل مضمون است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که حدود 820 شناسه و گزاره از متن نهج البلاغه مرتبط با موضوع، و این گزارهها در قالب سه مضمون فراگیر بینش، گرایش و کنش، و 21 مضمون سازمان دهنده مطرح است. مضمون بینش شامل خداشناسی، جهانشناسی، انسانشناسی، دین شناسی، شیطان شناسی، مضمون گرایش شامل خداگرایی، آخرتگرایی، زندگیگرایی، انسانیتگرایی، عدالتگرایی، حلالگرایی، دگرگرایی، کیفیتگرایی، الگوگرایی و مضمون کنش شامل مصرف عاقلانه، مصرف به اندازه و ضایع نکردن نعمت، مصرف برای غیر خود، مصرف با رعایت اولویتبندی، مصرف با توجه به مقتضیات صحیح زمانه و اجتماع، مصرف از حلال / پرهیز از مصرف حرام، و مصرف با توجه به محل تأمین است
https://im.ihu.ac.ir/article_201845_3b4611a7d53c08c3303d3645d8b8c4b9.pdf
2016-03-20
11
50
سبک زندگی
رفتار مصرف کننده
الگوی مصرف
سبک زندگی در نهج البلاغه
وحید
خاشعی
khashei@atu.ac.ir
1
دانشگاه علامه طباطبائی
LEAD_AUTHOR
حامد
نظرپور کاشانی
nazarpour@isu.ac.ir
2
دانشگاه علامه طباطبائی
AUTHOR
سید محمد علی
شریعت زاده
3
تهران
AUTHOR
نهج البلاغه، مجموعه خطبهها، نامهها وکلمات قصار امام علی علیه السلام (م406ق) (1376). شریف رضی، محمد. ترجمه عبدالمحمد آیتی. تهران: بنیاد نهج البلاغه.
1
بهشتی، سعید؛ افخمی اردکانی، محمد علی (1386). تبیین مبانی و اصول تربیت اجتماعی در نهج البلاغه. فصلنامه تربیت اسلامی. س2. ش4.
2
توریان، مجید (1383). الگوی مصرف در اسلام و غرب. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
3
حکیمی، محمد رضا و همکاران (1385). الحیات. ج چهارم. ترجمه احمد آرام. قم: انتشارات دلیل ما.
4
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخ زاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضمونها: روشی ساده و کارامد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی. س5. ش2 (پیاپی10): 198-151.
5
غلامرضایی، علی اصغر (1389). مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. ش61.
6
فاضل قانع، حمید (1392). سبک زندگی بر اساس آموزههای اسلامی. تهران: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
7
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: صبح صادق.
8
فاطمی، علیرضا (1393). سبک زندگی سالم در نهج البلاغه. همایش ملی سبک زندگی اسلامی و جایگاه آن در عصر جهانی شدن. سنندج.
9
فیضی، مجتبی (1392). سبک زندگی: پیشینه، واژه و مفهوم شناسی. ماهنامه آموزشی اطلاع رسانی معارف. ش96.
10
کاویانی، محمد (1392). سبک زندگی اسلامی و ابزار سنجش آن. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
11
مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی(1368). نظری اجمالی بر اصول و مبانی مصرف در اسلام. تهران.
12
موون، جان سی؛ مینور، میشکل اس. (1381). رفتار مصرف کننده. ترجمه عباس صالح اردستانی. تهران: چاپ آثار.
13
مهدوی کنی، سعید (1387). دین و سبک زندگی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
14
هاوکینز، دل؛ بست، راجر؛ کانی، کنث (1385). رفتار مصرف کننده. ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی. تهران: انتشارات سارگل.
15
AJZEN, I., 1985. From intentions to actions: a theory of planned behavior. In: J. KUHL AND J. BECKMAN, eds. Action-control: From Cognition to Behaviour. Heidelberg: Springer, 11-39.
16
ARNOLD, J., et al., 1991. Work Psychology: Understanding human behaviour in the workplace. 2nd ed. ed. London: Pitman.
17
Blackwell, R.D., Miniard, P.W. & Engel, J.f., (2001), Consumer Behavior (9th ed.), Orlando: Harcourt college Publishers.
18
CZIKO, G., 2000. The Things We Do: Using the Lessons of Bernard and Darwin to Understand the What, How, and Why of Our Behavior Massachusetts: MIT Press.
19
ERASMUS, A. C., et al., 2001. Consumer decision-making models within the discipline of consumer science: a critical approach. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences, 29, 82-90.
20
EYSENCK, M., Keane, 2000. Cognitive psychology: a student's handbook. 4th Ed. ed. London: Lawrence Erlbaum.
21
FISHBEIN, M., et al., 1975. Beleif, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research. Reading, MA.: Addison-Wesley.
22
HINES, C., et al., 2000. Ethical consumerism - a research study conducted for the co-operative bank. In: London: Mori.
23
Howard J.A and Sheth J.N (1969), the Theory of Buyer Behavior, New York: John Wiley and Sons.9-28
24
Howard, J. A., et al., 1973. Theory of Buyer Behavior.In: H. H. KASSARJIAN AND T. S. ROBERTSON, eds. Perspectives in Consumer Behavior. Glenview IL: Foresman,
25
Hoyer,Mae Innis,(2001) , consumer Behavior, U.S.A , Houghton Mittlin,page 4
26
Kassarjian, H. H., 1982. The development of consumer behavior theory.In: Advances in Consumer Reserach IX. San Francisco: Association for Consumer Research.
27
Moital, M. L., 2007. An Evaluation of the factors influencing the adoption of e-commerce in the purchasing of leisure travel by the residents of Cascais, Portugal.In: Bournemouth University.
28
NATARAAJAN, R., et al., 1999. The Year 2000: Looking Back. Psychology & Marketing, 16, (8) 631-642.
29
NICHOLLS, A., et al., 2006. Purchase decision-making in fair trade and the ethcial purchase 'gap': 'Is there a fair trade twix?' Journal of Strategic Marketing, 14, (4) 369-386.
30
OZCAGLAR-TOULOUSE, N., et al., 2006. In search of fair trade: ethical consumer decision making in France. International Journal of Consumer Studies, 30, (5) 50.
31
RIBEAUX, P., et al., 1978. Psychology and Work. London: Macmillan Education.
32
SCHIFFMAN, L. G., et al., 2007. Consumer Behavior. 9th ed. New Jersey: Prentice Hall.
33
Stewart, J., 1994. The psychology of decision making.In: D. JENNINGS AND S. WATTAM, eds. Decision Making: an Integrated Approach. London: Pitman.
34
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی روابط ساختاری بین اخلاق کاری اسلامی، تأمین نیازهای رشد، احساس انرژی و تمایل به ترک خدمت
هدف این پژوهش بررسی روابط ساختاری بین اخلاق کاری اسلامی، تأمین نیازهای رشد، احساس انرژی و تمایل به ترک خدمت است. روش پژوهش از نظر هدف، توسعهای ـ کاربردی، و از حیث شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمام کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی (204 نفر) در سال 1392 بود که سرشماری شدند. ابزارهای جمعآوری دادههای این پژوهش، پرسشنامههای اخلاق کاری اسلامی (گلپرور و نادی، 1389)، سلسله مراتب نیازها (جونز و فیفر، 1973)، احساس انرژی در کار (گلپرور، پاداش و آتشپور، 1389) و تمایل به ترک خدمت (مبلی و هورنر، 1978؛ لیونز، 1971) بود. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل مسیر در نرم افزار Lisrel مورد تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج پژوهش لزوم توجه به اخلاق کاری اسلامی و تأمین نیازهای رشد در کاهش ترک خدمت کارکنان با رویکرد احساس انرژی در سازمانها مشخص میشود.
https://im.ihu.ac.ir/article_201846_91494e1229f4036e3f050248005a65e0.pdf
2016-03-20
51
84
اخلاق کاری اسلامی
تأمین نیازهای رشد
احساس انرژی
تمایل به ترک خدمت
الگوی روابط ساختاری
عباس
عرب
aarab24@yahoo.com
1
دانشگاه سمنان/دانشگاه پیام نور فریمان
LEAD_AUTHOR
علی اکبر
امین بیدختی
aliaminbeidokhti@yahoo.com
2
دانشگاه سمنان
AUTHOR
عبدالباسط
مرادزاده
ab.moradzadeh@gmail.com
3
دانشگاه ولایت ایرانشهر
AUTHOR
عباسعلی
رستگار
a_rastgar_2005@yahoo.com
4
دانشگاه سمنان
AUTHOR
قرآن مجید. ترجمه الهی قمشهای.
1
نهجالبلاغه. ترجمه محمد دشتی.
2
آمدی، عبدالواحد (1373). غررالحکم و دررالکلم. با مقدمه و تصحیح میرجلال الدین حسینی. تهران :انتشارات.
3
ابراهیمینژاد، مهدی؛ ابراهیمینژاد، غلامرضا؛ یاری ناصریه، محمد (1388). بررسی رابطه میان تنشهای سازمانی و تمایل کارکنان به ترک خدمت در سازمانهای دولتی. مجله راهبردهای بازرگانی (دانشور رفتار). س1. ش38 : ۳۵-۴۴.
4
الوانی، سید مهدی (1383). اخلاقیات و مدیریت، به سوی نظام اخلاقیات یکپارچه در سازمان. فصلنامه مطالعات مدیریت. ش41 و 42: 1- 11.
5
حسن پور، اکبر؛ حسنعلی پور هریس، رحمن؛ رحیمی، میثم (1391). پژوهشی پیرامون تحلیل و تبیین اخلاق اسلامی کار در سازمانهای دولتی ایران (مطالعه موردی: سازمانهای دولتی استان قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول. ش10: 23- 29.
6
دعایی، حبیب الله؛ مرتضوی، سعید؛ کوشازاده، سیدعلی (1390). اثر توانمندسازی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. س 2. ش 3 و 4: 121- 147.
7
رحیم نیا، فریبرز؛ نیکخواه فرخانی، زهرا (1390). تاثیر جو اخلاقی سازمان بر هویت سازمانی و تمایل به ترک خدمت فروشندگان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری. س 6. ش 4: 3- 24.
8
رشیدی، فریبا (1383) .بررسی رابطه بین اخلاق کار اسلامی، تعهد سازمانی و نگرش نسبت به تغییر بین مدیران مدارس شهرستان شیراز. پایان نامه دانشگاه شیراز.
9
رضائیان، علی (1379). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سمت.
10
سلطانی، محمدرضا (1392). درامدی بر شناسایی نیازهای انسان از دیدگاه قرآن با تأکید بر برتری نیازهای معنوی درسلسله مراتب نیازها. دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت اسلامی. س 21. ش1: 9- 43.
11
شجاعی، محمد صادق (1386). نظریه نیازهای معنوی از دیدگاه اسلام و تناظر آن با سلسله مراتب نیازهای مازلو. دو فصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی. س 1. ش 88: 1- 116.
12
شکرکن، حسین؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز؛ عریضی سامانی، حمیدرضا (1380) آماده سازی مجموعه آزمونهای صنعتی فلانگان و بررسی رابطه آن با عملکرد شغلی، غیبت شغلی و تمایل به ترک خدمت در کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و اهواز. رساله دکتری. دانشگاه شهید چمران اهواز.
13
ضیاءالدینی، محمد؛ و رمضانی قوام آبادی، سکینه (1392). الگوی غنی سازی و اشتیاق شغلی برای سنجش میزان تمایل به ترک خدمت کارکنان. مجله مطالعات مدیریت راهبردی. ش 15: 177- 199.
14
کوشازاده، سیدعلی؛ عزیزآبادی، ابوالفضل (1393). تأثیر عدالت سازمانی ادراک شده بر تمایل به ترک خدمت با میانجیگری هویت سازمانی، حمایت سازمانی و خشنودی شغلی. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. س15. ش2: 36-25.
15
گلپرور، محسن؛ پاداش، فریبا؛ آتشپور، حمید (1389). الگوی تقویت احساس انرژی، توانمندسازی و خلاقیت کارکنان از طریق رهبری اخلاقی. سلامت کار ایران. س 7. ش 3: 4- 11.
16
گلپرور، محسن؛ نادی، محمد علی (1389). نقش میانجی وفاداری سازمانی در رابطه اخلاق کاری با رفتارهای انحرافی در محیط کار. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری. س 6. ش 1: 43- 52.
17
گلپرور، محسن؛ نادی، محمدعلی (1389). رابطة حمایت مدیریت از رفتارهای اخلاقی با رضایت شغلی معلمان. مجله روانشناسی. س 14. ش 2: 142- 160.
18
گلکار، حسن (1375). بررسی عوامل سازمانی و روان شناختی تمایل به ترک خدمت کارکنان مرد مؤسسات آموزش عمومی و عالی در شهر کرمان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
19
محمدی ری شهری، محمد (1372). میزان الحکمه. قم: مکتبه الاعلام الاسلامی.
20
مصباح یزدی، محمدتقی (1376). اخلاق در قرآن. ج 2. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
21
مطهرى، مرتضى (1384). مجموعه آثار. ج 3. تهران: صدرا.
22
نصرى، عبدالله (1376). تکاپوگر اندیشهها. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامى.
23
Ali, A. (2001) Scaling an Islamic Work Ethic. Journal of Social Psycology. vol. 5. No. 128: 575-583.
24
Ali, Abbas J; & Abdullah, Al-Owaihan. (2008) Islamic Work Ethic: A Critical Review. Cross Cultural Management: An International Journal. vol. 15. No. 1: 5-19.
25
Ali, Abbas J; & Ali, A. AL-Kazemi. (2007) Islamic Work Ethic in Kuwait. Cross Cultural Management: an International Journal. vol. 14. No. 2: 93-104.
26
Ambrose, M; Arnaud, A; & Schminke, M. (2008) Individual moral development and ethical climate: The influence of person-organization fit on job attitudes. Journal of Business Ethi. No. 77: 323-333.
27
Atwater, L; & Carmeli, A. (2009) Leader-member exchange, feeling of energy, and involvement in creative work. The Leadership Quarterly. No. 20: 264-275.
28
Bakker, A; Killmer, C; Siegrist, J; and Schaufeli, W. (2000) Effort–reward imbalance and burnout among nurses. Journal of Advanced Nursing. Vol. 31. No. 4: 884-891.
29
Binti, Zainol; & Nor, Nazliyah. (2008) Islamic Work Ethics, Organizational Culture and Organizational Commitment: A Study of Employes at Majllis AMANAH RAKYAT. A Thesis Submitted to the Graduate School in Partial Fulfillment of the Requirements For the Degree Master of Human Resource Management. Universiti Utara Malaysia: 11-34.
30
Cotton, J. L; & Tuttle, J. F. (1986) Employee turnover: A meta-analysis and review with implication for research. Academy of Management Rewiew. Vol. 11. No. 1: 55-70.
31
DeConinck, J. (2011) The effects of ethical climate on organizational identification, supervisory trust, and turnover among salespeople. Journal of Business Research. No. 64: 24- 617.
32
Elaine, M. (1997) Job tenure shift for men and women. HR Magazine. Vol. 45. No. 50. 20.
33
Hart, S. J. (2005) Hospital ethical climate and registered nurses’ turnover intentions. Nurs Scholarsh. No. 37: 173-177.
34
Koyuncu, M; Burke, R. J; & Fiksenbaum, L. (2006) Work engagement among women managers and professionals in a Turkish bank: potential antecedents and consequences. Equal Opportunities International. No. 25: 299-310.
35
Lambert, Eric G; & et al. (2010) The Relationship among Distributive and Procedural Justice and Correctional Life Satisfaction, Burnout, and Turnover Intent: An Exploratory Study. Journal of Criminal Justice. Vol. 38: 7–16.
36
Lock, P; & Crawford, J. (2004) The effect of organizational culture and leadership style on job satisfaction and organizational commitment: A cross national comparison. Journal of Management Development. Vol. 23. No. 4: 321-338.
37
Luthans, F; & Peterson, S. J. (2002) Employee engagement and manager self-efficacy. Journal of Management Development. No. 21: 376-387.
38
Maretz, C. P, & Champion, M. A.(1998) 25 years of voluntary turnover research: A review and critique. International Review of Industrial and Organizational Psychology, No.13: 49-81.
39
Meriac, J; Poling, T. L; & Woehr, D.J. (2009) Are there gender differences in work ethic? An examination of measurement equivalence of the multidimensional work ethic profile. Personality and individual differences. No. 47: 209-213.
40
Pardo Linares, P. J. (2011) Job Satisfaction, Organization Commitment, Occupational Commitment, Turnover Intent and Leadership Style of Tissue Bank Employees. Dissertation Presented in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy. Capella University. Available from: http: //proquest. Umi. Com/login.
41
Perez, M. (2008) Turnover intent. Diploma Thesis. University of Zurich: 1-73.
42
Price, J. L; & Mueller, C. W. (1986) Absenteeism and turnover among hospital employees. Greenwich, Connecticut: JAI Press.
43
Quinn, R. W; & Dutton, J. E. (2005) Coordination as energy -inconversation. Academy of Management Review. Vol. 30. No. 1: 36-57.
44
Rokhman, W. (2010) The Effect of Islamic Work Ethics on Work Outcomes. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies. Vol. 15. No. 1: 21-27.
45
Rowold, J. (2008) Relationship among transformational, transactional, and moral based leadership: Results from two empirical studies. Kravis Leadership Institute. Leadership Review. Vol. 8. No. 4: 4-17.
46
Saks, A. M; Mudrack, P. E; & Ashforth, B. E. (1996) The relationship between the work ethic, job attitudes, intentions to quit, and turnover for temporary service employees. Canadian journal of administrative sciences. Vol. 13. No. 3: 226-236.
47
Schaufeli, W.B., Salanova, M., Gonza´lez-Roma´, V. and Bakker, A.B. (2002) The measurement of engagement and burnout and: a confirmative analytic approach. Journal of Happiness Studies. Vol. 3: 71-92.
48
Schwepker, C. J. (2001) Ethical climate’s relationship to job satisfaction, organizational commitment, and turnover intention in the salesforce. Journal of Business Research. No. 54: 39-52.
49
Senter, J. L; & Martin, J. E. (2007) Factors affecting the turnover of different groups of part- time workers. Journal of Vocational Behavior. No. 71: 45-68.
50
Sousa-Poza, A; & Henneberger, F. (2002) Analyzing Job Mobility with Job Turnover Intentions: An International Comparative Study. Research Institute for Labour Economics and Labour Law. No. 82: 1-28.
51
Stall worth, L. (2004) Antecedents and consequences of organizational commitment to accounting organizations. Managerial Auditing Journal. Vol. 19. No. 7: 945-955.
52
Ulrich, C; & et al; (2007) Ethical climate, ethics stress, and the job satisfaction of nurses and social workers in the United States. Social Sciences & Medicine. No. 65: 1708-1719.
53
Wai, C. T; & Robinson, C. D. (1998) Reducing staff turnover: A case study of dialysis facilities. Healthcare Management Review. Vol. 23. No. 4: 21-42.
54
Welbourne, T. (2007) Engagement: Beyond the fad and into the executive suite. Leader to Leader. No. 44: 45-51.
55
Yousef Darwish, A. (2001) Islamic Work Ethic-A Moderator between Organizational Commitment and Job Satisfaction in a Cross-Cultural Context. Personnel Review. Vol. 30. No. 2: 152-169.
56
Zhu, W. (2008) The effect of ethical leadership on follower moral identity: The mediating role of psychological empowerment. Kravis Leadership Institute. Leadership Review. No. 8: 62-73.
57
ORIGINAL_ARTICLE
طراحی الگوی جهاد علمی از دیدگاه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)
در این مقاله تلاش میشود با مروری بر مفاهیم علم، دانش، فرهنگ، جهاد، فرهنگ جهادی، جهاد علمی، جهاد فرهنگی و... در منویات و سخنان مقام معظم رهبری از سال 1368 تا 1394 با بهرهگیری از راهبرد تحقیق داده بنیاد، الگوی جهاد علمی از دیدگاه معظمله شناسایی و ارائه شود. در این الگو، «برکت اسلام، خودجوشی، جوانگرایی، فرهنگ کار علمی، توجه به منافع غیر شخصی و سرمایهگذاری در حوزه علم» از مهمترین متغیرهایی است که ساختار «جهاد علمی» را ترسیم و تبیین میکند. پدیدة محوری در این الگو، عامل «فرهنگ» و توجه جدی و مؤکد به کار فرهنگی برای جهاد علمی است. از آنجا که معظمله جهاد علمی را یکی از بزرگترین فرائض میدانند، چنین برداشت میشود که باید حرکت علمی و جهاد علمی را راهبرد کلان و فریضه بزرگ همه آحاد جامعه دانست. در نهایت امکان تعمیم شخصیت علمی کشور ایران [به سایر کشورها]، نتیجۀ توجه، برتر دانستن و در اولویت قراردادن راهبردهای جهاد علمی و نتیجه و پیامد بیتوجهی به راهبردهای مورد نظر، زیردست بودن، نداشتن ابتکار، ننگِ شاگرد باقیماندن و در یک کلام «وابستگی طفیلی علمی»، از دیدگاه معظمله خواهد بود.
https://im.ihu.ac.ir/article_201847_631b36b863c6c881e0a9cb980bfc5edf.pdf
2016-03-20
85
104
جهاد علمی
فرهنگ جهادی
دانش
علم
راهبرد تحقیق داده بنیاد
سید مسعود
پورسعید اصفهانی
smp38@chmail.ir
1
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام /
LEAD_AUTHOR
محمد
شامحمدی
shamohamadi@chmail.ir
2
دانشگاه عالی دفاع ملی
AUTHOR
ابوالقاسمی، محمد جواد (1384). شناخت فرهنگ. تهران: انتشارات عرش پژوه.
1
استراس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1385). اصول روش تحقیق کیفی، نظریۀ مبنایی رویهها و شیوهها. ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
2
امین مدنی، سید پژمان؛ اکبری، سجاد؛ فدایی، محمد؛ قیصری، محمدشریف (۱۳۹۳). جهاد علمی و نقش تشکل-های دانشجویی. قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دفتر نشر معارف.
3
پانوف، میشل؛ پرون، میشل (1368). فرهنگ مردمشناسی، ترجمه علیاصغر عسکری خانقاه. تهران: انتشارات ویس.
4
پورسعید، سید مسعود (1386). طراحی الگوی توسعه کارآفرینی در ایران. رساله دکتری. دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام.
5
پورسعید، سید مسعود (1388). طراحی الگوی توسعه منابع انسانی کارآفرین. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. س 1. ش 3: 100 ـ 81.
6
حکمت افشار، میترا؛ کلانتری، سهیلا؛ ثناگو، اکرم؛ جویباری، لیلا (1392). احیای رویکرد مرجعیت علمی در ایران: دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان. تحقیقات کیفی در علوم سلامت. دوره2. ش2: 133-125 .
7
خامنهای، سید علی (1389). حدیث ولایت (لوح فشرده مجموعه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنهای). تهران: موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی.
8
خامنهای، سید علی (1394). بیانات در جمع نخبگان علمی کشور. پایگاه اطلاع رسانی رهبری.
9
دفت، ریچارد ال. (1381). تئوری و طراحی ساختار سازمان. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
10
عمید، حسن (1381). فرهنگ عمید. تهران: انتشارات امیرکبیر.
11
رفیع، جلال (1373). فرهنگ مهاجم، فرهنگ مولد. تهران: انتشارات اطلاعات.
12
رمضانیان، محمد رحیم (1385). تعیین الگوهای ارتباط میان اولویت رقابتی کیفیت، تصمیمات استراتژیک و فعالیتهای بهینه قطعهسازان موفق صنعت خودروسازی با استفاده از روش داده بنیاد. رسالة دکتری. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
13
روح الامینی، محمود (1372). زمینه فرهنگشناسی، پویایی و پذیرش. تهران: انتشارات عطار.
14
روسک، جوزف؛ وارن، رولند (1369). مقدمه جامعهشناسی. چ سوم. ترجمه بهروز نبوی و احمد کریمی. تهران: انتشارات کتابخانه فروردین.
15
مرتضوی، مهدی؛ زارعپور نصیرآبادی، فضلاله (1391). فرهنگ سازمانی جهادی، عامل کلیدی مدیریت جهادی. نشریه مهندسی فرهنگی. س 7. ش 71 و 72
16
لوئیس، معلوف ( 1423ق- 1381ش). المنجد فی اللغة. چ چهارم. انتشارات ذوی القربی /ص105و160(جهد).
17
معین، محمد (1364). فرهنگ فارسی. چ چهارم. تهران: انتشارات امیر کبیر.
18
منوریان، عباس؛ قربانی، محمد حسین و دیگران (1387). فرهنگ سازمانی با تکیه بر مدل دنیسون. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
19
http://wikiroosta.ir
20
ORIGINAL_ARTICLE
مؤلفههای مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اسلام
دانش مدیریت در عرصه تجارت و بازرگانی، مفاهیم و کلیدواژههای مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، «مشتری» است به گونهای که میتوان اذعان کرد مشتری و مشتریمحوری، تقریباً فصل مشترک بیشتر نظریات و الگوهای جدیدی است که در عرصه مدیریت بویژه در حوزه بازاریابی، مطرح میشود؛ به همین دلیل، لازم است بازاریابی و مشتریمداری و مبانی آن از دیدگاه دینی مطرح شود. این پژوهش با روش تحلیل مضمون و با رویکرد قرآنی ـ روایتی، ارتباط با مشتری را از نوع رابطه برادری (اخوت) بررسی، و با استخراج و طبقهبندی و تعریف انواع وظایف برادر در قالب چهار تکلیف فقهی ـ قانونی، اخلاقی، نمادین و سیاستی، اصول و سیاستهای کلی مدیریت ارتباط با مشتری را بیان میکند.
https://im.ihu.ac.ir/article_201848_cd24e874e3fa0b6e1e55d8bb1a8a4e7e.pdf
2016-03-20
105
130
بازاریابی
مشتری و مشتریمداری
مدیریت ارتباط با مشتری
رابطۀ مدیریت و برادری (اخوت)
مصباح الهدی
باقری
mesbab@yahoo.com
1
هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام
AUTHOR
مهدی
محمدی
mohamadi.me@fc.lu.ac.ir
2
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه لرستان
LEAD_AUTHOR
قرآن کریم. ترجمه ابوالفضل بهرامپور.
1
نهجالبلاغه. ترجمه علی شیروانی (1390). قم: دفتر نشر معارف.
2
آکسفورد. فرهنگ لغت انگلیسی (1388). اصفهان: انتشارات جنگل.
3
امیرشاهی، میراحمد؛ نقویان، ناصر؛ علوی، سیدعلی؛ پرورش محسنی، مرجان (1390). درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام. نشریه اندیشه مدیریت راهبردی. س 5. ش2: 221-273.
4
جعفری، محمود (1387). ملاحظات رفتاری بازاریابی از دیدگاه اسلامی. ماهنامه تدبیر. س 19. ش 198: 53-55.
5
خادم، سید قاسم (1387). بررسی تطبیقی رویکرد مشتریمداری در علم مدیریت و آموزههای اسلامی با تأکید بر آیات و روایات. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع).
6
خداداد حسینی، سید حمید؛ فتحی، سعید (1381). بازاریابی: تحولات، چالشها و راهکارها در هزاره سوم. فصلنامه مطالعات مدیریت. ش 33 و 34: 174-147.
7
داناییفرد، حسن؛ باقری کنی، مصباح الهدی؛ حجازی فرد، سعید (1394). شناسایی مؤلفههای سازمانهای فضیلتمحور و جهادی. فصلنامه مدیریت اسلامی. س 23. ش 4: 71-45.
8
دهخدا، علیاکبر (1348). لغتنامه دهخدا. تهران: چاپخانه دانشگاه تهران.
9
رایت، راجر کارت (1383). ارتباط با مشتری (مشتریمداری چیست؟). ترجمه علی پارسائیان. تهران: انتشارات ترمه.
10
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد (1390). ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﻀﻤﻮن و ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻀﺎﻣﯿﻦ: روﺷﯽ ﺳﺎده و ﮐﺎرآﻣﺪ ﺑﺮای ﺗﺒﯿﯿﻦ اﻟﮕﻮﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در دادههای ﮐﯿﻔﯽ. اندیشه مدیریت راهبردی. س 5. ش2: 198-151.
11
کیایی، عبدالله (1376). التزامات بایع و مشتری قبل و بعد از تسلیم مورد معامله. تهران: انتشارات ققنوس.
12
گنجعلی، اسدالله (1383). طراحی و تبیین الگوی فرهنگ سازمانی مطلوب با رویکرد مشتریمداری در دانشگاه امام صادق علیهالسلام. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیهالسلام.
13
لسانی فشارکی، محمد علی؛ مرادی زنجانی، حسین (1385). روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم. زنجان: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان.
14
مطهری، مرتضی (1373). انسان و ایمان. تهران: انتشارات صدرا.
15
مکارم شیرازی، ناصر (1361). تفسیر نمونه. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
16
مهدیخواه، محمد مهدی (1391). باز تعریف مفهوم مشتری در کسب و کار در پرتو آموزههای قرآنی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیهالسلام.
17
ابن بابویه، محمدبن علی (1413ق). من لایحضره الفقیه. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
18
بروجردی، آقا حسین (1386). جامع احادیث الشیعه. تهران: انتشارات فرهنگ سبز.
19
حر عاملی، محمد بن حسن (1409ق). وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه. قم: مؤسسه آل البیت علیهمالسلام.
20
راغب الاصفهانی، حسین بن احمد (1412ق). مفردات ألفاظ القرآن. دمشق: چاپ بیروت.
21
طباطبایی، سید محمد حسین (1417ق). المیزان فی تفسیر القرآن. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
22
طوسی، محمد بن الحسن (1390ق). الاستبصار. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
23
طوسی، محمد بن الحسن (1407ق). تهذیب الاحکام. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
24
کلینی، محمد بن یعقوب بن اسحاق (1407ق). الکافی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
25
مجلسى، محمد باقر (1403ق). بحارالأنوار. بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
26
Braun, V.; Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology. Vol. 3. No. 2: 77-101.
27
Goldenberg, Barton J. (2008). CRM in Real Time: Empowering Customer Relationships. Information Today Publication Inc.. First publishing.
28
Payne, Adrian (2005). Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management. Elsevier publisher. First publishing.
29
Perry, Ray (2001). Marketing Unwrapped. John Wiley & Sons Publication Ltd..
30
Wilmshurst, John; Mackay, Adrian (2002). The Fundamentals and Practice of Marketing. Butterworth-Heinemann Publication. Fourth Edition.
31
ORIGINAL_ARTICLE
باورهای مؤثر در هدایت و کنترل رفتارهای سازمانی از دیدگاه آیات منتخب قرآن کریم
رفتارهای اعضای سازمان نقش اساسی در موفقیت و شکست سازمانها دارد اهمیت این نقش، بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران را ترغیب کرده است که در مورد هدایت و کنترل رفتارهای سازمانی پژوهش نمایند. با توجه به محوریت انسان در رفتار سازمانی و مدیریت ضروری است در جوامع اسلامی که افراد از باورها و ارزشهای اسلامی پیروی میکنند با رویکرد اسلامی به رفتار سازمانی نگریسته شود. بسیاری از پژوهشهای رفتار سازمانی نقش باورها و ارزشها را در هدایت و کنترل رفتار سازمانی نقش ویژهای میدانند. این پژوهش در پی آن است تا با کندوکاوی در آیات قرآن کریم، باورها و ارزشهایی را که در هدایت و کنترل رفتار سازمانی مؤثر است، شناسایی کند. روش این پژوهش، کیفی و با الگوگیری از روش تحلیل مضمون انجام شده است. در این راستا شش مضمون سازماندهنده شناسایی شد که عبارت است از: علم خدا بر عملکرد انسان (رفتار، گفتار، نیات)، ثبت و ضبط عملکرد (رفتار، گفتار، نیات)، مرگ و بازگشت انسان به همراه عملکرد، ارائه عملکرد وآگاه کردن انسان نسبت به عملکرد خودش، محاسبه دقیق عملکرد و داوری بدون ظلم، پاداش و کیفر رفتار بر مبنای عملکرد. یافتههای این پژوهش این نظر را مطرح میکند که باور و اعتقاد به این مضامین ششگانه در هدایت و کنترل رفتار سازمانی نقش مهمی دارد.
https://im.ihu.ac.ir/article_201849_4677be3765a46564198fa9796e47e1a9.pdf
2016-03-20
131
158
قرآن کریم
رفتار سازمانی اسلامی
هدایت و کنترل
باورها
مدیریت اسلامی
ابوالفضل
محمدی
abdemotlagh@gmail.com
1
دانشگاه امام حسین(ع)
AUTHOR
سعید
حجازی فر
saeedhejazifar@gmail.com
2
دانشگاه امام حسین(ع)
LEAD_AUTHOR
یاسر
قاسمی نژاد
yaserghn@gmail.com
3
جامع امام حسین علیه السلام
AUTHOR
قرآن کریم
1
نهج البلاغه. سید رضی، محمد (1380). ترجمه محمد دشتی. چ ششم. قم: انتشارات مشهور.
2
ابراهیمی دهشیری، محمد حسن (1390). اصول تغییر و اصلاح رفتار در سیره معصومان علیهم السلام. معرفت. س20. ش160: 57-51.
3
باقی زاده، رضا (1378). برگی از دفتر آفتاب. چ2. قم: مؤسسه فرهنگی انتشاراتی مشهور.
4
تقیزاده، جهان، رسولی، رضا؛ بابائی، شاهرخ (1394). تأثیر عدالت سازمانی و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی از طریق اعتماد به مدیران. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. س7. ش2: 53- 77.
5
جعفرپور، محمود؛ حبی، محمد باقر (1392). بررسی ماهیت و چرایی دوگانگیهای رفتار در سازمان. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). س22. ش7: 703 – 972.
6
جعفری، نسرین؛ میرکمالی، سید محمد؛ صالح صدق پور، بهرام (1392). تأثیر جو سازمانی بر رضایت شغلی با میانجیگری سرمایه انسانی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. س5. ش2: 221- 245.
7
چهرازی، سامان؛ قلی پور، آرین؛ پیران نژاد، علی (1394). بررسی تأثیر سبک رهبری خدمتگزار بر رفتارهای ضد بهرهوری کارکنان. مطالعات رفتار سازمانی. س4. ش2 (پیاپی 13): 99- 118.
8
خیراندیش، مهدی؛ خدایی، ارشیا؛ محمدی، علیرضا (1394). الگوی جامع عوامل مؤثر بر کار تیمی اثربخش در بستر سازمان و مقیاسهای سنجش آن. مطالعات رفتار سازمانی. س4. ش3 (پیاپی 14): 31-60.
9
رابینز، استیفین پی (1380). مبانی رفتار سازمانی. چ چهارم. ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
10
رضاییان، علی (1380). مدیریت رفتار سازمانی. چ دوم. تهران: سمت.
11
رضائیان، علی، محمدیفر، یوسف؛ موسیپور، نعمتالله (1392). میزان انطباق عملکرد دریافتی از رفتار کارکنان و انتظارات مراجعین از سازمانهای دولتی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. س7. ش1: 1- 18.
12
سلطانی، ایرج؛ صمدانیان، حامد (1392). شناسایی رفتارهای عملیاتی مبتنی بر ارزشهای سازمانی در لایه عملیاتی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. س7. ش1: 57- 82.
13
شفیعی، عباس. خدمتی، ابوطالب؛ آقاپیروز، علی (1385). رفتارسازمانی با رویکرد اسلامی (سطح گروه). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
14
فرهی، علی؛ فضائلی، احمد؛ ابراهیمی، الهام (1394). معرفی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی با رویکرد کیفی و ذهن کاوی مدیران. مطالعات رفتار سازمانی. س4. ش4 (پیاپی 15): 31-64.
15
مصلح، عبدالمجید؛ الهیاری بوزنجانی، احمد؛ جعفرپور، یونس (1394). رفتارهای شهروندی خدمتگرا: اثر کیفیت ادراک شده کارکنان از خدمات درونی. مطالعات رفتار سازمانی. س4. ش2 (پیاپی13 ): 143-163.
16
مکارم شیرازی، ناصر (1374). تفسیر نمونه. تهران: دار الکتب الإسلامیة.
17
نادری، امین؛ اسدی، علی (1393). تحلیل تأثیر سیرت نیکوی مدیران بر اعتماد، رفتار شهروندی سازمانی، و تسهیم دانش کارکنان: یک مطالعة تجربی در صنعت نشر. فصلنامه تحلیلی پژوهشی کتاب مهر. ش15: 82- 104.
18
ویسی، غلامرضا؛ سوادی، محمد علی (1385). رفتار سازمانی در نگاه مدیریت اسلامی. قم: زمزم هدایت.
19
هرسی، پال؛ بلانچارد، کنث (1365). مدیریت رفتارسازمانی. ترجمه علی علاقه بند. تهران: انتشارات امیرکبیر.
20
Antoni, C. and Hertel, G. (2009). Team processes, their antecedents and consequences: Implications for different types of teamwork, European Journal of Work and Organizational Psychology, 18 (3), 253 – 266.
21
Arnold ، Hugh and Daniel C.Feldman(1989). Organizational behavior ، McGraw-Hillcom.
22
Bono, S., Heling, G., & Borg, M. (2014). Organizational culture and its implications for infection prevention and control in healthcare institutions. Journal of Hospital Infection, 86, 1-6.
23
Cooper S, Cant R, Porter J. (2010). Rating medical emergency teamwork performance: Development of the Team Emergency Assessment Measure (TEAM). Resuscitation; 81:446–452.
24
Hartnell, C., Ou, A., & Kinicki, A. (2011). Organizational culture and organizational effectiveness: A meta-analytic investigation of the competing values framework’s theoretical suppositions. Journal of Applied Psychology, 96(4), 677– 694.
25
Jacobs, R., Mannion, R., Davies, H., Harrison, S., Konteh, F., & Walshe, K. (2013). The relationship between organizational culture and performance in acute hospitals. Social Science & Medicine, 76, 115-125.
26
Pozenel, Marko. (2013). Assessing teamwork in a software engineering capstone course, World Transactions on Engineering and Technology Education, Vol.11, No.1.
27
Tosi L.Henry ، John R.Rizzo and Stephen J.Carrol(1993) managining organizational، 3rd.ed.Blackwell.
28
ORIGINAL_ARTICLE
استخراج معیارهای کارمندیابی در سازمان با رویکرد اسلامی
یکی از وظایف اصلی و حیاتی مدیریت منابع انسانی، کارمندیابی و انتخاب کارکنان شایسته است که اصلیترین سرمایه با این سامانه وارد سازمان میشود. بی اطلاعی یا بی اعتنایی سازمان به هنجارها و ارزشهای اجتماعی آثار منفی بسیاری در زمینۀ کارمندیابی و انتخاب کارکنان برای سازمان و جامعه دارد. این پژوهش تلاش میکند به این پرسشهای اساسی در زمینۀ معیارهای کارمندیابی و انتخاب بر اساس مبانی اسلامی پاسخ دهد و الگوی معیارهای کارمندیابی و انتخاب را مبتنی بر فرهنگ و دستورهای اسلامی ارائه کند. بدین منظور در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل مضمون به بررسی و استخراج معیارهای کارمندیابی و انتخاب از متون اسلامی پرداخته شد. بعد از استخراج 109 شناسه اولیه طی دو مرحله کدگذاری با استفاده از نرمافزار Atlas.ti چندین مرتبه مورد تحلیل، بازبینی و ترکیب قرار گرفته و در نهایت 13 معیار به عنوان معیارهای شایسته کارمندیابی و انتخاب ارائه شده است.
https://im.ihu.ac.ir/article_201850_889604f57369f55461034380bcf3e3c4.pdf
2016-03-20
159
181
منابع انسانی
منابع انسانی اسلامی
کارمندیابی و انتخاب در سازمان
تحلیل مضمون
سید رضا
سیدجوادین
rjavadin@ut.ac.ir
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
محمد مهدی
تنعمی
mtanaomi@hotmail.com
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
امیر
مختاری
amir_mokhtari1369@yahoo.com
3
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
نهجالبلاغه. ترجمه دشتی، محمد (1390). قم: انتشارات اشکذر.
1
توکلی، عبدالله؛ گائینی، ابوالفضل (1392). مدیریت منابع انسانی با رویکرد اسلامی. ج اول. قم: انتشارات حوزه و دانشگاه.
2
پورعزت، علی اصغر (1391). مدیریت اسلامی؛ از التقاط ایدئولوژیک تا التقاط علمی. دو فصلنامه علمی ـ تخصصی اسلام و مدیریت. س1. ش1: 105.
3
جوادپور شیروان، فریبا؛ عسکریان، مصطفی؛ جمالی فیروزآبادی، محمود (1389). بررسی ارتباط بین وجدان کاری با بهرهوری کارکنان آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
4
خسرو پناه، عبدالحسین؛ میرزایی، رضا (1389). چیستی انسان شناسی. انسان پژوهی دینی. س7. ش24: 35 تا56.
5
سیدجوادین، سیدرضا (1392). مبانی سازمان و مدیریت. چ هفتم. تهران: انتشارات نگاه دانش.
6
شیخ زاده، محمد (1391). الگوی رهبری خدمتگزار مبتنی بر دیدگاه امام خمینی(ره). دو فصلنامه علمی ـ تخصصی اسلام و مدیریت. س1. ش1: 7 تا 36.
7
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخ زاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی. س5. ش2: 151.
8
عباس نژاد، محسن (1389). سیره مدیریتی امام علی علیه السلام. مشهد: انتشارات بنیاد پژوهشهای قرآنی حوزه و دانشگاه.
9
منوریان، عباس؛ قلی پور، آرین؛ احمدی، حیدر؛ شعبانی، اسماعیل (1391). شناسایی فرهنگ سازمانی در چارچوبه ارزشهای رقابتی کوئین و تأثیر آن بر فرایندهای نظام جذب مدیریت منابع انسانی. پژوهشنامه بیمه. س27. ش1 :42 تا 48.
10
قلی پور، آرین (1392). مدیریت منابع انسانی (مفاهیم ، تئوریها ، کاربردها). تهران: انتشارات سمت.
11
پناهی، بلال (1387). اعتماد و اعتماد سازی در سازمان. پیک نور. س 7. ش4: 88 تا 103.
12
ایمایی، ماساکی (1373). کایزن کلید موفقیت رقابتی ژاپن. ترجمه محمد حسین سلیمی. تهران: ناشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
13
مکارم شیرازی، ناصر (1361). تفسیر نمونه. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
14
مقیمی، سید محمد (1393). مبانی سازمان مدیریت. تهران: انتشارات راهدان.
15
Attride-Stirling, J. (2001), Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research, Qualitative Research 1, pp.385-405
16
Barber, A. (1998). Recruiting Employees: Individual and Organizational Perspectives. Sage.
17
Beardwell I., L. Holden, T. Claydon (2004). Human Resource Management. Harlow: FT/Prentice Hall
18
Braun, V. & Clarke, V. (2006), “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No. 2, Pp. 77-101.
19
Graves, L. M. and Karren, R. J. (1992), INTERVIEWER DECISION PROCESSES AND EFFECTIVENESS: AN EXPERIMENTAL POLICY-CAPTURING INVESTIGATION. Personnel Psychology, 45: 313–340
20
Hickson, D., Hinings, C., McMillan, J., & Schwitter, J. (1974). The culture-free context of organization structure: Atrinational comparison Sociology, 59-80.
21
Hofstede, G. (1980). Culture's Consequences: International Differences in Work-Related Values. Sage Publications.
22
Meyer, J., & Rowan, B. (1977).Institutionalized Organizations: Formal Structure as Myth and Ceremony.American journal of sociology: 340-363
23
Negandhi, A. (1983). Cross-Cultural Management Research: Trend and Future Directions. Journal of International Business Studies, 17-28.
24
Rao Subba and Rao V.S. (1996).personal/human resource management. Delhi: konark publishers.
25
Wren, D. and Bedeian, A. (2009), The Evolution of Management.
26
ORIGINAL_ARTICLE
چکیده عربی
ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
https://im.ihu.ac.ir/article_201851_9d70aa615c00e6ad5188539e71468ba9.pdf
2016-03-20
183
188
چکیده
ندارد
غلامحسین
باقری مهیاری
ghbagheri1338@yahoo.com
1
جامع امام حسین علیه السلام
LEAD_AUTHOR
حسن احمدی
1
احمدی حسن
2
سردبیر
3
حسن احمدی
4
احمدی حسن
5
سردبیر
6
ORIGINAL_ARTICLE
چکیده لاتین
ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
https://im.ihu.ac.ir/article_201852_3ca8f1290d1d73bd88b8d359d6e9d387.pdf
2016-03-20
189
194
چکیده
لاتین
ندارد
قاسم
قنبری خانقاه
ghteachergh@yahoo.com
1
جامع امام حسین علیه السلام
LEAD_AUTHOR
حسن احمدی
1
احمدی حسن
2
سردبیر
3
حسن احمدی
4
احمدی حسن
5
سردبیر
6