%0 Journal Article %T پیشایندهای بهبود مدیریت تجربه گردشگران پزشکی مسلمان با محوریت مدیریت اسلامی بیمارستانهای ایران %J مدیریت اسلامی %I دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام %Z 2251-6980 %A قربانی, علی %A سنگی نور پور, عباسقلی %D 2018 %\ 03/21/2018 %V 26 %N 1 %P 183-205 %! پیشایندهای بهبود مدیریت تجربه گردشگران پزشکی مسلمان با محوریت مدیریت اسلامی بیمارستانهای ایران %K خدمات درمانی %K مدیریت تجربه مشتریان %K رفتارهای اسلامی %K گردشگران پزشکی مسلمان %R %X هدف تحقیق، شناسایی پیشایندهای بهبود مدیریت تجربه مشتریان خارجی مسلمان بیمارستانها با محوریت رویکرد اسلامی در بیمارستانها و نقش واسطه­ای نگرش گردشگران پزشکی خارجی است. داده­های تحقیق از 237 نفر از این گردشگران، که از خدمات درمانی بیمارستانهای شمال غرب ایران بهره­مند شده­اند، گردآوری و در قالب الگویابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار لیزرل مورد تحلیل قرار گرفته است. یافته‌ها نشان می‌دهد که تجربه درمانی گردشگران پزشکی مسلمان خارجی از رفتارهای مبتنی بر قواعد اسلامی پزشکان و بیمارستانها تأثیر می­پذیرد؛ اما رفتارهای اسلامی پرستاران تأثیر معنی­داری بر آن ندارد. در این تحقیق هم­چنین مشخص شده است که نگرش گردشگران خارجی در رابطه رفتارهای مبتنی بر قواعد اسلامی پزشکان و بیمارستان با تجربه درمانی گردشگران نقش واسطه‌ای ایفا می­کند. نتایج تحقیق، درک صحیحی از رفتارهای بالینی مبتنی بر قواعد اسلامی به دست می­دهد؛ به عبارت دقیقتر، نتایج مورد نظر به بیمارستانهای ایران کمک می­کند تا خدمات درمانی با کیفیتی را، که بر قواعد اسلامی مبتنی باشد با نیازهای گردشگران پزشکی مسلمان منطبق سازند و در نتیجه، ضمن بهبود مدیریت تجربه مشتریان به جذب هرچه بیشتر گردشگران پزشکی مسلمان موفق شوند. %U https://im.ihu.ac.ir/article_201934_30b92b5675b64eae837511d63e1b7ff4.pdf