%0 Journal Article %T مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اسلام %J مدیریت اسلامی %I دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام %Z 2251-6980 %A باقری, مصباح الهدی %A محمدی, مهدی %D 2016 %\ 03/20/2016 %V 24 %N 1 %P 105-130 %! مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اسلام %K بازاریابی %K مشتری و مشتری‌مداری %K مدیریت ارتباط با مشتری %K رابطۀ مدیریت و برادری (اخوت) %R %X دانش مدیریت در عرصه تجارت و بازرگانی، مفاهیم و کلیدواژه‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، «مشتری» است به گونه­ای که می‌توان اذعان کرد مشتری و مشتری‌محوری، تقریباً فصل مشترک بیشتر نظریات و الگو‌های جدیدی است که در عرصه مدیریت بویژه در حوزه بازاریابی، مطرح می‌شود؛ به همین دلیل، لازم است بازاریابی و مشتری­مداری و مبانی آن از دیدگاه دینی مطرح شود. این پژوهش با روش تحلیل مضمون و با رویکرد قرآنی ـ روایتی، ارتباط با مشتری را از نوع رابطه برادری (اخوت) بررسی، و با استخراج و طبقه‌بندی و تعریف انواع وظایف برادر در قالب چهار تکلیف فقهی ـ قانونی، اخلاقی، نمادین و سیاستی، اصول و سیاستهای کلی مدیریت ارتباط با مشتری را بیان می­کند. %U https://im.ihu.ac.ir/article_201848_cd24e874e3fa0b6e1e55d8bb1a8a4e7e.pdf