per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
5
9
201844
سخن سردبیر
سید محمد مقیمی
moghimi@ut.ac.ir
1
تهران
ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
https://im.ihu.ac.ir/article_201844_cc9e80cca439f7af20b2faa67c978db3.pdf
سخن
ندارد
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
11
50
201845
کاوشی در سبک زندگی اسلامی در حوزه رفتار مصرف کننده از دیدگاه نهج البلاغه
A Study of the Islamic Lifestyle in Consumers’ Behavior from the Viewpoint of Nahjolbalaghah
وحید خاشعی
khashei@atu.ac.ir
1
حامد نظرپور کاشانی
nazarpour@isu.ac.ir
2
سید محمد علی شریعت زاده
3
دانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه علامه طباطبائی
تهران
"رفتار مصرف کننده" به عنوان یکی از جنبههای مهم سبک زندگی، بیانگر مسائل متعدد خرد و کلان از نحوه تخصیص درآمد و چگونگی استفاده از منابع، تا شیوه خوراک و پوشاک و... است. با نگاهی عمیقتر به رفتار، میتوان دریافت که شیوه و سبک رفتار مصرفکننده، بر بینشها و گرایشهای مصرفکننده مبتنی است. هدف این پژوهش دستیابی به الگوی بینش، گرایش و کنشهای مرتبط با رفتار مصرفکننده با بررسی کتاب شریف نهجالبلاغه است. این پژوهش، اکتشافی و به شیوه تحلیل مضمون است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که حدود 820 شناسه و گزاره از متن نهج البلاغه مرتبط با موضوع، و این گزارهها در قالب سه مضمون فراگیر بینش، گرایش و کنش، و 21 مضمون سازمان دهنده مطرح است. مضمون بینش شامل خداشناسی، جهانشناسی، انسانشناسی، دین شناسی، شیطان شناسی، مضمون گرایش شامل خداگرایی، آخرتگرایی، زندگیگرایی، انسانیتگرایی، عدالتگرایی، حلالگرایی، دگرگرایی، کیفیتگرایی، الگوگرایی و مضمون کنش شامل مصرف عاقلانه، مصرف به اندازه و ضایع نکردن نعمت، مصرف برای غیر خود، مصرف با رعایت اولویتبندی، مصرف با توجه به مقتضیات صحیح زمانه و اجتماع، مصرف از حلال / پرهیز از مصرف حرام، و مصرف با توجه به محل تأمین است
Consumer’s behavior, as an important aspect of lifestyle, explains the details and general ways of allocating incomes, using resources, eating and clothing, as well as numerous other issues. Closer look at consumers’ behavior indicate how their behavior is based on their insights and intentions. Investigating the splendid book of Nahjolbalaghah, this research is intended to propose a model for insights, intentions, and deeds concerning consumers’ behavior. This is an explorative research following theme analysis. Additionally, it is a process of analyzing diverse and dispersed contextual data to change it to rich, detailed, andintegrated data.The results indicated that about 820 codes and statements inNahjolbalaghahare relevant to this subject. They embrace three broad themes including insight, intention, and deeds, as well as 21 organizing themes. Insight consists of theology, cosmology, anthropology, study of religion, and knowing Satan. Intentionincludes orientation toward God, Hereafter, life, humanity, justice, religious legitimacy (Halal), paying attention to other creatures, quality, and pattern. The theme of deeds contain logical and proper consumption, no waste of the blessings, spending on others,considering priorities in consumption, appropriate consumption with regard toconditions of the time and society, consuming religiously legitimate things, and consuming things with regard to their source
https://im.ihu.ac.ir/article_201845_3b4611a7d53c08c3303d3645d8b8c4b9.pdf
سبک زندگی
رفتار مصرف کننده
الگوی مصرف
سبک زندگی در نهج البلاغه
lifestyle
consumers’ behavior
consumption patterns
Nahjolbalaghah
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
51
84
201846
بررسی روابط ساختاری بین اخلاق کاری اسلامی، تأمین نیازهای رشد، احساس انرژی و تمایل به ترک خدمت
An Appraisal of the Structural Relation between Islamic Work Ethics, Meeting the Needs for Development, Energetic Feeling, and the Intension to Leave
عباس عرب
aarab24@yahoo.com
1
علی اکبر امین بیدختی
aliaminbeidokhti@yahoo.com
2
عبدالباسط مرادزاده
ab.moradzadeh@gmail.com
3
عباسعلی رستگار
a_rastgar_2005@yahoo.com
4
دانشگاه سمنان/دانشگاه پیام نور فریمان
دانشگاه سمنان
دانشگاه ولایت ایرانشهر
دانشگاه سمنان
هدف این پژوهش بررسی روابط ساختاری بین اخلاق کاری اسلامی، تأمین نیازهای رشد، احساس انرژی و تمایل به ترک خدمت است. روش پژوهش از نظر هدف، توسعهای ـ کاربردی، و از حیث شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمام کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی (204 نفر) در سال 1392 بود که سرشماری شدند. ابزارهای جمعآوری دادههای این پژوهش، پرسشنامههای اخلاق کاری اسلامی (گلپرور و نادی، 1389)، سلسله مراتب نیازها (جونز و فیفر، 1973)، احساس انرژی در کار (گلپرور، پاداش و آتشپور، 1389) و تمایل به ترک خدمت (مبلی و هورنر، 1978؛ لیونز، 1971) بود. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل مسیر در نرم افزار Lisrel مورد تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج پژوهش لزوم توجه به اخلاق کاری اسلامی و تأمین نیازهای رشد در کاهش ترک خدمت کارکنان با رویکرد احساس انرژی در سازمانها مشخص میشود.
This research is aimed at appraising the structural relation between Islamic work ethics, meeting the needs for development, energetic feeling, and the intension to leave. In terms of purpose, the research follows a developmental-applied method, and in terms of data collection, it fulfills a descriptive–correlational method. Research population includes all the employees of the Islamic Propagation Office at Khorasan Razavi (204 subjects) in 2013. Following questionnaires were employed fordata collection: Islamic Work Ethics (Golparvar and Nadi, 2010), Hierarchy of Needs (Jones & Pfeiffer, 1973), EnergeticFeeling at Work (Golparvar, et.al. 2010), Intention to Leave (Mobley and Horner, 1978; Lions, 1971). Route Analysis Test, in LISREL, was employed to analyze the data. Therefore, consideration of Islamic work ethics and providing needs of development are predictable by decrease in the intention to leave through energetic feeling.
https://im.ihu.ac.ir/article_201846_91494e1229f4036e3f050248005a65e0.pdf
اخلاق کاری اسلامی
تأمین نیازهای رشد
احساس انرژی
تمایل به ترک خدمت
الگوی روابط ساختاری
Islamic Work Ethics
providing needs of development
energetic feeling
intention to leave
structural relation model
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
85
104
201847
طراحی الگوی جهاد علمی از دیدگاه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)
Designing Scientific Jihadi Model from the Viewpoint of the Supreme Leader,Grand Ayatollah Khamenei (May His High Shadow Last)
سید مسعود پورسعید اصفهانی
smp38@chmail.ir
1
محمد شامحمدی
shamohamadi@chmail.ir
2
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام /
دانشگاه عالی دفاع ملی
در این مقاله تلاش میشود با مروری بر مفاهیم علم، دانش، فرهنگ، جهاد، فرهنگ جهادی، جهاد علمی، جهاد فرهنگی و... در منویات و سخنان مقام معظم رهبری از سال 1368 تا 1394 با بهرهگیری از راهبرد تحقیق داده بنیاد، الگوی جهاد علمی از دیدگاه معظمله شناسایی و ارائه شود. در این الگو، «برکت اسلام، خودجوشی، جوانگرایی، فرهنگ کار علمی، توجه به منافع غیر شخصی و سرمایهگذاری در حوزه علم» از مهمترین متغیرهایی است که ساختار «جهاد علمی» را ترسیم و تبیین میکند. پدیدة محوری در این الگو، عامل «فرهنگ» و توجه جدی و مؤکد به کار فرهنگی برای جهاد علمی است. از آنجا که معظمله جهاد علمی را یکی از بزرگترین فرائض میدانند، چنین برداشت میشود که باید حرکت علمی و جهاد علمی را راهبرد کلان و فریضه بزرگ همه آحاد جامعه دانست. در نهایت امکان تعمیم شخصیت علمی کشور ایران [به سایر کشورها]، نتیجۀ توجه، برتر دانستن و در اولویت قراردادن راهبردهای جهاد علمی و نتیجه و پیامد بیتوجهی به راهبردهای مورد نظر، زیردست بودن، نداشتن ابتکار، ننگِ شاگرد باقیماندن و در یک کلام «وابستگی طفیلی علمی»، از دیدگاه معظمله خواهد بود.
Reviewing concepts such as science, knowledge, culture, Jihadi culture, scientific Jihad, and cultural Jihad in the speeches of the supreme leader from 1989 to 2015, the researchers intend to design and present a model for scientific Jihad from the viewpoint of the supreme leader through grounded theory strategy. Islamic benediction, spontaneity, youth orientation, scientific attempt, selflessness and investing on scientific fields constitute variables from which the structure of scientific Jihad is identified and explained. The central issue in this model includes culture, and paying serious attention to cultural considerations on scientific Jihad. As the supreme leader considers scientific Jihad as one of the greatest obligations, it implies that scientific movement and Jihad must be the grand strategy for all individuals of the society. All in all, generalization of the country’s scientific personality will be the result of consideration, priority, and preference of the strategies of scientific Jihad. On the other hand, ignoring these strategies will result in remaining subordinate, empty of initiation, shame of being secondhand learner forever, and generally scientific dependence..
https://im.ihu.ac.ir/article_201847_631b36b863c6c881e0a9cb980bfc5edf.pdf
جهاد علمی
فرهنگ جهادی
دانش
علم
راهبرد تحقیق داده بنیاد
scientific Jihad
jihadi culture
knowledge
science
grounded theory (GT) strategy
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
105
130
201848
مؤلفههای مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اسلام
Islamic Point of View Concerning Components of Customer Relationship Management
مصباح الهدی باقری
mesbab@yahoo.com
1
مهدی محمدی
mohamadi.me@fc.lu.ac.ir
2
هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه لرستان
دانش مدیریت در عرصه تجارت و بازرگانی، مفاهیم و کلیدواژههای مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، «مشتری» است به گونهای که میتوان اذعان کرد مشتری و مشتریمحوری، تقریباً فصل مشترک بیشتر نظریات و الگوهای جدیدی است که در عرصه مدیریت بویژه در حوزه بازاریابی، مطرح میشود؛ به همین دلیل، لازم است بازاریابی و مشتریمداری و مبانی آن از دیدگاه دینی مطرح شود. این پژوهش با روش تحلیل مضمون و با رویکرد قرآنی ـ روایتی، ارتباط با مشتری را از نوع رابطه برادری (اخوت) بررسی، و با استخراج و طبقهبندی و تعریف انواع وظایف برادر در قالب چهار تکلیف فقهی ـ قانونی، اخلاقی، نمادین و سیاستی، اصول و سیاستهای کلی مدیریت ارتباط با مشتری را بیان میکند.
Management, as a branch of knowledge, contains various concepts and keywords one which is the customer. Customer and customer orientedness are common issues in almost all theories and models relating to management and especially to marketing. Hence, it seems necessary to investigate these issues through a religious perspective. Applying theme analysis and with reference to customer relation in the holy Quran and Hadith, this research is aimed at studying customer relationship from a brotherhood viewpoint. After identifying, categorizing, and defining the responsibilities of ‘brother’, the researchers pinpointed out that the main principles and policies of customer relation are explained in four juridical-lawful, ethical, symbolic, and political categories.
https://im.ihu.ac.ir/article_201848_cd24e874e3fa0b6e1e55d8bb1a8a4e7e.pdf
بازاریابی
مشتری و مشتریمداری
مدیریت ارتباط با مشتری
رابطۀ مدیریت و برادری (اخوت)
Marketing
customer and customer relation
customer relation management
relation between management and brotherhood
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
131
158
201849
باورهای مؤثر در هدایت و کنترل رفتارهای سازمانی از دیدگاه آیات منتخب قرآن کریم
Effective Beliefs in Controlling and Directing Organizational Behavior in the Selected Verses of the Holy Quran
ابوالفضل محمدی
abdemotlagh@gmail.com
1
سعید حجازی فر
saeedhejazifar@gmail.com
2
یاسر قاسمی نژاد
yaserghn@gmail.com
3
دانشگاه امام حسین(ع)
دانشگاه امام حسین(ع)
جامع امام حسین علیه السلام
رفتارهای اعضای سازمان نقش اساسی در موفقیت و شکست سازمانها دارد اهمیت این نقش، بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران را ترغیب کرده است که در مورد هدایت و کنترل رفتارهای سازمانی پژوهش نمایند. با توجه به محوریت انسان در رفتار سازمانی و مدیریت ضروری است در جوامع اسلامی که افراد از باورها و ارزشهای اسلامی پیروی میکنند با رویکرد اسلامی به رفتار سازمانی نگریسته شود. بسیاری از پژوهشهای رفتار سازمانی نقش باورها و ارزشها را در هدایت و کنترل رفتار سازمانی نقش ویژهای میدانند. این پژوهش در پی آن است تا با کندوکاوی در آیات قرآن کریم، باورها و ارزشهایی را که در هدایت و کنترل رفتار سازمانی مؤثر است، شناسایی کند. روش این پژوهش، کیفی و با الگوگیری از روش تحلیل مضمون انجام شده است. در این راستا شش مضمون سازماندهنده شناسایی شد که عبارت است از: علم خدا بر عملکرد انسان (رفتار، گفتار، نیات)، ثبت و ضبط عملکرد (رفتار، گفتار، نیات)، مرگ و بازگشت انسان به همراه عملکرد، ارائه عملکرد وآگاه کردن انسان نسبت به عملکرد خودش، محاسبه دقیق عملکرد و داوری بدون ظلم، پاداش و کیفر رفتار بر مبنای عملکرد. یافتههای این پژوهش این نظر را مطرح میکند که باور و اعتقاد به این مضامین ششگانه در هدایت و کنترل رفتار سازمانی نقش مهمی دارد.
The behavior of organization members is critically effective in the success and failure of organizations. The importance of the role it plays has encouraged many scholars and researchers to exploredirecting and controlling organizational behavior. As organizational behavior and management are human oriented, it is necessary to view organizational behavior through an Islamic approach in Islamic societies where people follow Islamic beliefs and values. Many of the organizational behavior researches have particularly considered the role of beliefs and values as special elements. This research is intended to identify the beliefs and values which are effective in directing and controlling organizational behavior by looking through the verses of the holy Quran. This qualitative research is conducted by applying theme analysis. Six organizing themes were identified including God’s awareness of our deeds (behavior, speeches, and intentions), registration and record of our performance (deeds, speeches, intentions), death and man’s returnaccompanyinghis performance, presentationof man’s performance and his awareness of his own deeds, precisereckoning of man’s performance and just judgment, performance-based rewardand punishment. Findings of the researchindicated that believing in these six themes play great roles indirecting and controlling organizational behavior.
https://im.ihu.ac.ir/article_201849_4677be3765a46564198fa9796e47e1a9.pdf
قرآن کریم
رفتار سازمانی اسلامی
هدایت و کنترل
باورها
مدیریت اسلامی
the Holy Quran
Islamic organizational Behavior
directing and controlling
beliefs
Islamic management
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
159
181
201850
استخراج معیارهای کارمندیابی در سازمان با رویکرد اسلامی
A Study of the Recruitment in Organizations and Deriving the Criteria through Islamic Approach
سید رضا سیدجوادین
rjavadin@ut.ac.ir
1
محمد مهدی تنعمی
mtanaomi@hotmail.com
2
امیر مختاری
amir_mokhtari1369@yahoo.com
3
دانشگاه تهران
دانشگاه تهران
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
یکی از وظایف اصلی و حیاتی مدیریت منابع انسانی، کارمندیابی و انتخاب کارکنان شایسته است که اصلیترین سرمایه با این سامانه وارد سازمان میشود. بی اطلاعی یا بی اعتنایی سازمان به هنجارها و ارزشهای اجتماعی آثار منفی بسیاری در زمینۀ کارمندیابی و انتخاب کارکنان برای سازمان و جامعه دارد. این پژوهش تلاش میکند به این پرسشهای اساسی در زمینۀ معیارهای کارمندیابی و انتخاب بر اساس مبانی اسلامی پاسخ دهد و الگوی معیارهای کارمندیابی و انتخاب را مبتنی بر فرهنگ و دستورهای اسلامی ارائه کند. بدین منظور در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل مضمون به بررسی و استخراج معیارهای کارمندیابی و انتخاب از متون اسلامی پرداخته شد. بعد از استخراج 109 شناسه اولیه طی دو مرحله کدگذاری با استفاده از نرمافزار Atlas.ti چندین مرتبه مورد تحلیل، بازبینی و ترکیب قرار گرفته و در نهایت 13 معیار به عنوان معیارهای شایسته کارمندیابی و انتخاب ارائه شده است.
Recruitment and selection of competent employees are vital and essential responsibilities of human resource management. If this is performed appropriately, most essential capital of the organization will arrive at the organization. Unawareness and ignorance of the organization from social values and norms can have serious negative effects on recruitment and selection of the employees both for the organization and the society. This research is intended to answer these essential questions regarding recruitment and selection and propose a model for criteria of recruitment and selection on the basis of Islamic teachings and culture. Applying content analysis method, the researchers tried to derive the criteria form Islamic resources. At the first phase 109 constituents were identified and were coded and analyzed several times by atlas.ti software. Finally, 13 appropriate criteria were identified for recruitment and selection.
https://im.ihu.ac.ir/article_201850_889604f57369f55461034380bcf3e3c4.pdf
منابع انسانی
منابع انسانی اسلامی
کارمندیابی و انتخاب در سازمان
تحلیل مضمون
human resource
Islamic human resource
recruitment and selection in organizations
theme analysis
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
183
188
201851
چکیده عربی
غلامحسین باقری مهیاری
ghbagheri1338@yahoo.com
1
جامع امام حسین علیه السلام
ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
https://im.ihu.ac.ir/article_201851_9d70aa615c00e6ad5188539e71468ba9.pdf
چکیده
ندارد
per
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
مدیریت اسلامی
2251-6980
2645-5234
2016-03-20
24
1
189
194
201852
چکیده لاتین
قاسم قنبری خانقاه
ghteachergh@yahoo.com
1
جامع امام حسین علیه السلام
ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد نداردندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
https://im.ihu.ac.ir/article_201852_3ca8f1290d1d73bd88b8d359d6e9d387.pdf
چکیده
لاتین
ندارد